پنتاگون از دو دهه پیش برنامه ریزی جدی را انجام می‌دهد برای اینکه بذر رؤیای آمریکایی را در ذهن نوجوانان دنیا بکارد. به همین دلیل سال‌هاست بر جریان بازی‌سازی متمرکز شده است.

تولید کال آف دیوتی تحت نظر پنتاگون انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صرامی رئیس هیأت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به انتشار بازی Call of Duty: Modern Warfare2 گفت: مهم‌ترین ویژگی‌های بازی که متفاوت از سبک‌های دیگر هنری و فرهنگی بوده بحث همذات پنداری است، یعنی افراد احساس می‌کنند که با اراده خودشان می‌تواند صحنه را رقم بزنند و حوادث را ایجاد کنند و به پیش ببرد و در نهایت سناریو به گونه‌ای ساخته می‌شود که فرد احساس کند که خودش تعیین کننده ماجراست و صحنه‌های سناریو را او رقم می‌زند؛ بنابراین فرد القایی بسیار بالایی پیدا می‌کند.

پنتاگون از دو دهه قبل برنامه ریزی جدی را انجام می‌دهد، برای اینکه بتواند بذر رؤیای آمریکایی را در اذهان میان نوجوانان دنیا بکارد و بتواند آن را پرروش دهد، به همین دلیل سال هاست که بر جریان بازی سازی متمرکز شده است و تولید سری بازی‌های کال آف دیوتی دقیقاً تحت نظر پنتاگون پیش رفتهوی افزود: پنتاگون از دو دهه قبل برنامه ریزی جدی را انجام می‌دهد، برای اینکه بتواند بذر رؤیای آمریکایی را در ذهن نوجوانان دنیا بکارد. به همین دلیل سال‌هاست بر جریان بازی‌سازی متمرکز شده و تولید سری بازی‌های کال آف دیوتی دقیقاً تحت نظر پنتاگون پیش رفته و همیشه جریان اصلی آن ایجاد پررنگ کردن رؤیای آمریکایی در ذهن نوجوانان بوده است.

رئیس هیأت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: آمریکا در هر دوره‌ای براساس آینده پژوهی که دارند و از مهم‌ترین آن می‌توان به خطر مقابله با ایالات متحده اشاره کرد، سری بعدی بازی را براساس آن سناریوها طراحی و به بازار عرضه می‌کند. در سری‌های گذشته بازی‌های ساخت آمریکا متوجه می‌شویم که عمدتاً خطر اصلی را روسیه می‌دیدند و جریان مقابل خودشان را در آنجا دنبال می‌کردند، اما امروز شاهد هستیم که در سری جدید بازی‌ها روی قدرت منطقه ایران متمرکز شده اند و معلوم است که آنها مهم‌ترین تهدید پیش روی خودشان را در سال‌های آینده ایران قدرتمند و قوی را می‌بینند؛ ایرانی که توانایی تأثیرگذاری در سطح دنیا و پیشبرد جریان خودش را دارد. درواقع آمریکایی‌ها مهم‌ترین حریف خودشان را ایران می‌بینند.

وی افزود: سناریوسازی و طراحی جدید چنین بازی‌هایی نتیجه اش تولید Call of Duty: Modern Warfare2 شده که در چند روز گذشته وارد بازار شده است؛ عرضه این بازی همزمان با آن طراحی پیچیده و چند لایه جنگ نرم و جنگ سختی شده است که طراحی کرده بودند تا طی روزهای اخیر بتوانند آن را شعله ور کنند و احتمالاً حاکی از این است که سناریوهای جنگ تحمیلی را در این رابطه داشته باشند.

صرامی گفت: آنها به دنبال این هستند که از طریق چنین بازی‌هایی ابتدا مسائل را عادی سازی کنند و در اذهان آن جنگ و سناریو جنگ را بسازند و پس از یارگیری، صحنه جامعه جهانی را برای جنگ فراهم کنند. به‌ نظر می‌رسد که با هوشیاری که در سطح کشور شاهدش هستیم و به اصطلاح همراهی جریان مقاومت در سطح منطقه و جهان، کار برای آمریکا سخت شده است و همچنان مجبور است که صرفاً از طریق بازی فعلاً آن رؤیای آمریکایی خودش را در اذهان فعال نگه دارد تا بتواند در فرصتی صحنه‌ای را فراهم کند که بتواند سازماندهی خودش را داشته باشد.

قدرت ایران مهم‌ترین خطر برای آمریکاست و آنها برای مقابله با این موضوع روی بازی کار می‌کنند؛ البته تمرکز آنها روی بازی نشان می‌دهد آنها نسبت به وضع موجود و حتی چند سال آینده برای مقابله با قدرت ایران امید بالایی ندارند، به همین دلیل است که به واسطه بازی‌های رایانه‌ای سعی دارند روی نسل بعدی کار کنندرئیس هیأت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: قدرت ایران مهم‌ترین خطر برای آمریکاست و آنها برای مقابله با این موضوع روی بازی کار می‌کنند؛ البته تمرکز آنها روی بازی نشان می‌دهد آنها نسبت به وضع موجود و حتی چند سال آینده برای مقابله با قدرت ایران امید بالایی ندارند، به همین دلیل است که به واسطه بازی‌های رایانه‌ای سعی دارند روی نسل بعدی (کودکان و نوجوانان) کار کنند؛ آنها امید دارند که بتوانند از طریق تغییرات نسلی، رؤیای آمریکایی را از طریق خودشان و بازی‌های رایانه‌ای القا کنند و بازی «کال آف دیوتی» مهم‌ترین بازی آمریکاست که طی سال‌های اخیر مستقیماً زیرنظر پنتاگون تولید و انتشار پیدا می‌کند و لبه این جریان جنگ نرم آنها می‌تواند باشد.

وی افزود: تحلیل گران و متخصصان رسانه باید بیش از پیش این وادی را جدی بگیرند و از طرف دیگر مسئولان بخش‌های مختلف کشور به اهمیت و جدی بودن صنعت گیم پی ببرند و متوجه شوند که بسیاری از موضوعات را می‌توانند از طریق بازی و بازی نمایی طراحی کنند و برخی از امور را به نتیجه برسانند.

صرامی گفت: در سطح دیگر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی بحث بازی رایانه‌ای در کشور، نمایشگاه‌ها و مسابقاتی را طراحی کرده که به زودی آن را از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد و امیدواریم به سرعت در دوره جدید مدیریتی بنیاد به سمت اجرای آن حرکت کنیم. امیدواریم با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و متخصصان و تحلیلگران رسانه، علوم ارتباط و متخصصان جامعه شناسی بتوانیم تحلیل‌ها و محتوای خوبی را برای سطوح مختلف از نخبگان تا خانواده‌ها برای آگاه سازی در خصوص بازی‌های رایانه‌ای، نحوه استفاده و مصرف صحیح آنها داشته باشیم و در عین حال آنها یک بازی را منتشر و تبلیغات درستی برای آن انجام دهند.

رئیس هیأت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان گفت: متأسفانه آنها جریانی به نام «استریمر» ایجاد کرده‌اند. استریمرها بازی را استریم می‌کنند و در حین بازی از خودشان فیلم می‌گیرند و درجایی بارگذاری می‌کنند و در نهایت به تناسب دیده شدن به افراد پول می‌دهند. چنین‌شبکه‌سازی را آنها انجام داده‌اند تا محتوای تولیدی‌شان منتشر و در نهایت یارگیری کنند. این‌سامانه باید به درستی تحلیل شود. این شبکه‌سازی آنها با مدیریت درست ما به اهداف خود نخواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.