عبدالله باکیده بیان کرد که برگزاری رویدادی همچون «مهر سینمای ایران» در استان‌های کشور، موجب تشویق هنرمندان به ساخت آثار باکیفیت‌ می‌شود و امکان بهره‌مندی فیلمسازان شهرستانی از ابزار فنی را فراهم می‌کند.

«مهر سینمای ایران» موجب تشویق هنرمندان می شود

به گزارش قدس آنلاین،«مهر سینمای ایران» به دبیری قادر آشنا برای نخستین بار در حال برگزاری است. «مهر سینمای ایران» با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر طراحی و پیش‌بینی شده است. این رویداد، از ماه مهر در سراسر کشور آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان مسئول برگزاری آن است.

تجلیل از برگزیدگان هنری، هنرمندان پیشکسوت و ایثارگر، نمایش فیلم‌های سینمایی، کوتاه و مستند و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نقد فیلم از جمله برنامه‌هایی است که استان‌ها برای «مهر سینمای ایران» اتخاذ کرده‌اند.

به مناسبت برگزاری این رویداد، عبدالله باکیده کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون بااشاره به برگزاری این رویداد بیان کرد: سال‌هاست که جای خالی چنین جشنواره‌ای در سینما احساس می‌شد. «مهر سینمای ایران» هدف ارزشمندی دارد و اشاعه آن در تمامی مراکز استان‌ها، رویکردی عدالت‌خواهانه است.

وی افزود: ادامه این رویداد در سال‌های آینده، موجب تشویق هنرمندان به تولید آثار باکیفیت می‌شود. همچنین شناخته شدن آن‌ها در جامعه هنری، قدمی در جهت دیده شدن آثارشان است.

کارگردان فیلم سینمایی «تو را دوست دارم» ادامه داد: اکنون دیگر مانند گذشته نیست که هنرمندانِ شهرستان‌ها، حتما باید به تهران بیایند تا بتوانند اثری را بسازند و یا شناخته شوند. فیلمسازان بسیاری داریم که در شهر و مناطق مختلفی زندگی می‌کنند اما آثارشان در کشور اکران می‌شود و در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی جوایز متعددی را دریافت می‌کنند. در واقع جایگاه‌شان را پیدا کرده‌اند و این جایگاه هنری و حرفه‌ای به مکان زندگی‌شان مربوط نمی‌شود.

باکیده در پایان پیشنهاداتی ارائه داد و تصریح کرد: در سرتاسر ایران استعدادهای فراوانی وجود دارد که امکانات رشد آن‌ها باید فراهم شود. پیشنهاد منِ نوعی این است که سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یا هر نهاد مربوطه، تسهیلات مادی در اختیار استعدادهای هنریِ استان‌ها قرار دهند. همچنین دفاتر فیلمسازی در هر شهرستان دایر شود تا فیلمسازان و هنرمندان هر منطقه، با مراجعه به آن دفاتر بتواند از ابزار و وسایل فنی و کمک‌های دیگر بهره‌مند شود.
نخستین رویداد «مهر سینمای ایران» به دبیری قادر آشنا تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.