رییس بازرسی اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه عمده تخلفات در حوزه نانوایی‌ها اتفاق می افتد، گفت: 167 پرونده به ارزش ریالی 4 میلیارد ریال در مهرماه برای نانوایی‌ها تشکیل و به تعزیرات ارسال شد.

تنورتخلفات در نانوایی‌های مشهد همچنان داغ است/ کاهش قدرت خرید مردم مساوی کاهش 20 درصدی پرونده‌های تخلف!

امیر دلداری در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین خراسان اظهار کرد: در بازه زمانی یک ماهه تا پایان مهر ماه سال جاری 33 هزار و 500 بازدید از واحدهای صنفی انجام دادیم که در نتیجه آن هزار و 350 پرونده به ارزش ریالی 43 میلیارد و 500 میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات ارسال شد.

رییس بازرسی اتاق اصناف مشهد با اشاره به 2 هزار و 860 گزارش مردمی در خصوص تخلفات اصناف گفت: حدود 650 شکایت از این تعداد هم در بازرسی اصناف و هم در اتحادیه‌های صنفی مطرح شده بود که در نهایت 230 مورد منجر به رضایت و برگشت پول به مبلغ 2 میلیارد ریال به شاکیان شد.

وی با بیان اینکه بیشترین تمرکز و اولویت گشت‌های بازرسی روی بحث نان، مرغ، تخم مرغ و میوه است؛ ادامه داد: 30 پرونده در خصوص گرانفروشی مرغ به ارزش مجموع 20 میلیارد و 535 میلیون ریال بود که به تعزیرات ارسال شد.

دلداری با بیان اینکه 35 پرونده تخلف به ارزش 700 میلیون ریال نیز در مورد تخم‌مرغ تشکیل شد، از 80 پرونده تخلف در خصوص میوه به ارزش 400 میلیون ریال خبر داد.

رییس بازرسی اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه عمده تخلفات در حوزه نانوایی‌ها اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: 167 پرونده به ارزش ریالی 4 میلیارد ریال در مهرماه برای نانوایی‌ها تشکیل و به تعزیرات ارسال شد.

وی گرانفروشی، عدم درج قیمت و کم فروشی را در صدر تخلفات اصناف مشهد عنوان کرد و گفت: در نانوایی‌ها عرضه خارج از شبکه نیز اتفاق می‌افتد.

دلداری با اشاره به سامانه "نانی نو" از امکان رصد دقیق تخلفات نانوایی‌ها خبر داد و افزود: فروش عمده نان، پخت و عرضه نان کمتر از سهمیه آردی که دریافت کرده‌اند از دیگر تخلفات نانوایان بوده که برای ما کاملا شفاف است و برخورد صورت می‌گیرد.

رییس بازرسی اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه تخلفات طی یک سال اخیر کاهش 20 درصدی داشته است، علت این امر را رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در دستگاه‌های کارت‌خوان نانوایی‌ها که به سامانه نانی نو متصل است قیمت هر نان و هر عدد نایلون تعریف شده است؛ پرونده‌های زیادی در خصوص اینکه قیمت نایلون را دو برابر حساب کرده‌اند تشکیل دادیم.

گفت‌وگو از معصومه مومنیان

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.