وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگویی مطبوعاتی تاکید کرد که کشورش در شرایط مناسب پاسخ حملات رژیم صهیونیستی به دمشق را خواهد داد.

وزیر امور خارجه سوریه به تل‌آویو هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، طی یک گفت‌وگوی مطبوعاتی درباره دلایل عدم پاسخ کشورش به حملات مکرر رژیم صهیونیستی به دمشق، توضیحاتی ارائه داد.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، المقداد در گفت‌وگو با روزنامه «اثیر» عمان تاکید کرد: «آن‌ها از عبور چند هواپیمای غیرنظامی استفاده می‌کنند و از زیر یا بالای آن‌ها به اهداف خود حمله می‌کنند. در این صورت وقتی موشک‌های سوری بخواهند پاسخ دهند ممکن است پاسخ آن‌ها به هواپیمای غیرنظامی اصابت کرده و بعد تقصیر به گردن دولت دمشق بیفتد؛ بنابراین در چنین مواقعی ما واکنشی نشان نمی‌دهیم».

وزیر خارجه سوریه افزود: «مواضع ما در قبال این حملات روشن است؛ ما به تل‌آویو می‌گوییم و هشدار می‌دهیم که اسرائیل دیر یا زود به همه این دشمنی‌ها پاسخ خواهد داد. ما خواهان رویارویی نیستیم و چیزی که اکنون به آن نیاز داریم حکمت است، نه رویارویی و ایستادن بر ویرانه‌ها».

المقداد با اشاره به اینکه وی بارها از سازمان ملل متحد خواسته است برای توقف حملات تل‌آویو اقدام کند، قول داد این رژیم به زودی پاسخ اقدامات خود را از دمشق دریافت کند.

این در حالی است که ارتش روسیه هفته گذشته اعلام کرد جنگنده‌های اف-۱۶ رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب، هشت موشک کروز به سمت اهدافی در حومه دمشق شلیک کردند و سامانه‌های دفاعی سوریه موفق به ساقط کردن چهار فروند از آن‌ها شده‌اند.

یک روز پیش از آن، دولت سوریه اعلام کرده بود که در اثر حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق، پایتخت این کشور، یک سرباز زخمی شده و خسارات مادی به مناطق مورد هدف وارد شده است.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.