هرچه به آغاز رقابت‌های جام جهانی نزدیک‌تر می‌شویم، شیطنت‌ها و حاشیه‌سازی‌های رسانه‌های لندنی، سعودی و صهیونیستی علیه ایران و تیم ملی بیشتر می‌شود. آن‌ها هنوز هم پروژه شکست خورده حذف ایران از جام جهانی را دنبال می‌کنند. همان پروژه‌ای که از سوی برخی وطن‌فروشان کلید خورد، اما با پاسخ قاطع فیفا روبه‌رو شد.

تحریک رقبا راهکار تازه رسانه‌های سعودی و ملکه علیه تیم ملی/خیالات شوتی «اتلتیک» علیه تیم ملی و مردم ایران!

به گزارش قدس آنلاین، هرچه به آغاز رقابت‌های جام جهانی نزدیک‌تر می‌شویم، شیطنت‌ها و حاشیه‌سازی‌های رسانه‌های لندنی، سعودی و صهیونیستی علیه ایران و تیم ملی بیشتر می‌شود. آنها هنوز هم پروژه شکست خورده حذف ایران از جام جهانی را دنبال می‌کنند. همان پروژه‌ای که از سوی برخی وطن‌فروشان کلید خورد، اما با پاسخ قاطع فیفا روبه‌رو شد.

با این حال ایادی رسانه‌ای شبکه‌های سعودی و ملکه به اسم کارشناس فوتبال همچنان بر این طبل تو خالی می‌کوبند، مثل غریقی که آخرین دست و پاها را می‌زند. می‌خواهند هر طور شده خود را مدافع مردم ایران نشان دهند و بازی در تیم ملی ایران را خیانت به مردم‌! می‌خواهند هر طور شده بازیکنان تیم ملی را تحت فشار قرار دهند تا آنگونه که آنها می‌پسندند موضع‌گیری و آنظور که آنها می‌خواهند عمل کنند که در غیر این صورت تمام بازیکنان تیم ملی از نگاه ایادی سعودی و رسانه‌های ملکه، خائن محسوب می‌شوند، چون کاری را که آنها می‌خواستند انجام ندادند، چون برای تیم ملی ایران و زیر پرچم مقدس و پرافتخار ایران بازی کرده‌اند.

دست و پا زدن‌های اوکراین

آخرین تلاش را اوکراینی‌ها انجام داده‌اند. شبکه «اسکای اسپورت» مدعی شد فدراسیون فوتبال اوکراین خواهان حذف ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. علت این درخواست هم کمک‌های تسلیحاتی ایران به روسیه در جنگ با اوکراین اعلام شده است. موضوعی که بلافاصله سوژه خنده و مضحکه فضای مجازی شد تا جایی که رسانه قطری «عالم موندیال» با انتشار این خبر در صفحه خود، فدراسیون اوکراین را سوژه خنده و تمسخر قرار داد. این رسانه نوشت: «اوکراین متصور است ایران به روسیه کمک تسلیحاتی می‌کند و این موضوع را مربوط کرده است به حقوق بشر!»

این درخواست اوکراین در حالی است که پیش از این هم رسانه‌های ضدایرانی تحت مالکیت ملکه و سعودی‌ها با اتهامات واهی اعلام کردند تیم ملی کشورمان در آستانه حذف از جام جهانی قرار دارد و فیفا این درخواست را بررسی می‌کند، ولی فدراسیون جهانی فوتبال نه تنها این درخواست را بررسی نکرد، بلکه با انتشار گزارشی از پنج ستاره آینده‌دار ایران در جام جهانی قطر بر حضور شاگردان کی‌روش در این تورنمنت تأکید کرد.

تحریک به واکنش رقبا

اما حالا زمین بازیشان را عوض کرده‌اند و می‌خواهند به نحوی دیگر شیطنت و حاشیه‌سازی کنند. حالا می‌خواهند شرایط را برای تیم ملی در جریان سه بازی مرحله مقدماتی سخت کنند و برای این کار تا آنجا پیش رفته‌اند که حتی به رقبای ایران پیشنهاد داده‌اند در خصوص اتفاقات اخیر کشورمان قبل از بازی واکنش نشان دهند. در یکی از این اقدامات، سایت اتلتیک با نامه‌نگاری به سه حریف ایران از آنها پرسیده که آیا آنها قبل از بازی با ایران در جام جهانی هرگونه ژست همبستگی یا اقدامی نشان می‌دهند یا اظهارنظر عمومی در مورد این موضوع دارند یا خیر.

انگلیس و ولز در پاسخ اعلام کرده‌اند وضعیت را زیر نظر دارند، اما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای انجام اقدامات مشخص در این مسابقه ندارند. اتحادیه فوتبال انگلیس نیز در پاسخ اظهار کرده است: «ما از اعتراضات در ایران مطلع هستیم و وضعیت را دنبال می‌کنیم. واضح است که شرایط نگران‌کننده است، اما بهترین افرادی که می‌توانند در مورد آن اظهارنظر کنند مردم ایران هستند.» فدراسیون فوتبال امریکا نیز هیچ پاسخی به این سؤال نداده است.

آرامش در اردوی تهران

در میان این همه حاشیه‌ و شیطنت، اما کارلوس کی‌روش و شاگردانش با آرامش کار آماده‌سازی را دنبال می‌کنند. هرچند مشکلات زیادی وجود دارد و سرمربی تیم ملی در جلسه تمرین صبح روز دوشنبه برخی از آنها را به زبان آورد، اما در تمرین بعدازظهر روز دوشنبه که با حضور رئیس فدراسیون فوتبال انجام شد، قول‌هایی برای رفع مشکلات داده شد. از جمله مهم‌ترین این قول‌ها برطرف شدن مشکل حضور شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان در تمرین تیم ملی بود.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بعد از اطلاع از این جریان در تماس با مسئولان فدراسیون قطر از آنها خواست با رایزنی با مسئولان باشگاه الاهلی شرایط حضور دوباره این دو ملی‌پوش را در ایران فراهم کنند. اقدامی که با نظر مثبت قطری‌ها روبه‌رو شد و این دو مدافع به زودی به تمرینات تیم ملی برمی‌گردند.

رئیس فدراسیون فوتبال در جمع ملی‌پوشان با ابراز خوشحالی از حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران گفت: «من شرایط فنی تیم ملی را بسیار مثبت می‌بینم. تمرکز همه روی موفقیت تیم ملی است و جام جهانی برای همه اهمیت دارد. بهترین نتایج تاریخ جام جهانی را در دور قبل کسب کردیم و امسال هم می‌خواهیم بهترین نتیجه تاریخ را به دست آوریم. امروز به اینجا آمدیم که به شما خسته نباشید بگوییم. وظیفه‌مان این است که هر روز بیاییم، اما برای حمایت از تیم ملی کارهای زیادی در حال انجام است و مشغول این امور هستیم. امیدوارم موفق باشید.»

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.