وزارت دفاع سومالی بامداد شنبه اعلام کرد، در جریان عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه تروریست‌های الشباب، ۱۰۰ تن از نیروهای این گروه کشته شدند.

وزارت دفاع سومالی از هلاکت ۱۰۰ تروریست الشباب خبر داد

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «علی عانود» سخنگوی وزارت دفاع سومالی گفت: یگان‌هایی از نیروهای ویژه «دناب» در ارتش با همکاری همپیمانان بین المللی و ساکنان محلی، حمله‌ای را علیه مواضع الشباب در شهرک «عیل هریری» واقع در منطقه هیران انجام دادند.

وی افزود: این عملیات که به دنبال حملات هوایی انجام شد، پس از آن انجام گرفت که نیروهای ویژه ما اطلاعاتی از آمادگی تروریست‌های الشباب برای حمله به ادارات و ساختمان‌های دولتی در «عیل هریری» دریافت کردند.

حدود دو هفته پیش نیز دولت سومالی اعلام کرد در عملیات نیروهای این کشور در منطقه «الشابیلی» واقع در مرکز سومالی بیش از ۱۰۰ نفر از عناصر گروه تروریستی الشباب به هلاکت رسیدند.

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه‌ریزی کرده است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

گروه الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی موسوم به «AMISOM» را داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زده‌اند.

نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی تحت پشتیبانی سازمان ملل متحد است و نزدیک به ۲۰ هزار سرباز که اتباع اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آن فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.