سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، هیاتی از این کشور اخیرا به اردوگاه آوارگان الهول واقع در شمال شرق سوریه رفت تا درباره بازگشت آوارگان و مسائل امنیتی با مقام‌های این کشور گفت‌وگو کند.

هیات آمریکایی به اردوگاه آوارگان سوریه رفت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اردوگاه الهول سوریه مامن حدود ۵۰ هزار آواره شامل عراقی‌ها و افرادی دیگری از سوریه به ویژه زنان و کودکان از خانواده‌های نیروهای داعشی است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: می‌توانم تایید کنم که هیاتی از مقام‌های وزارت خارجه به این اردوگاه رفته‌اند و به بررسی بازگشت آوارگان، کمک های امنیتی و نیازهای دیگر در شمال شرق سوریه با مقام‌های مربوطه و شرکا پرداختند.

دولت ایالات متحده به تشویق همه کشورهایی می‌پردازد که اتباعشان در این اردوگاه واقع در شمال شرق سوریه هستند تا آنها را برگردانند و به ارائه کمک به شمال شرق این کشور برای جلوگیری از ظهور مجدد داعش ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد، دولت واشنگتن بر این باور است که بازگشت این آوارگان تنها راه حل دائمی برای اوضاع بشری و امنیتی در منطقه است.

اوایل سال جاری میلادی، نیروهای سوریه دموکراتیک به توصیه ائتلاف تحت رهبری آمریکا یک شبکه بزرگ از داعش را شناسایی، مختل و ده‌ها نیروی فعال آن را در داخل اردوگاه آوارگان الهول دستگیر کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.