وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای حل مشکلات مردم، آنها را بین سازوکارهای اداری گرفتار نکنید همچنین زرق و برق دنیا سبب نشود فرصت خدمت را از دست بدهیم.

زرق و برق دنیا سبب نشود فرصت خدمت را از دست بدهیم

به گزارش قدس آنلاین، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی اعضای سازمان بهزیستی گفت: بودن در کنار افرادی که دچار محدودیت و معلولیت هستند سخت است؛ همان طور که در اشعار داریم «چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار» سختی کار شما در همین بی قراری است. سختی کار شما در سوختن است. اینکه از درون قلب منقلب شوید.

مرتضوی با بیان اینکه کار شما در بهزیستی سخت است، گفت: البته که شهید بهشتی فرمودند که بهشت را به بها دهند نه به بهانه. شما که زحمت می‌کشید و در این راه سختی می‌کشید شایسته پاداشی غیر از پاداش دنیوی هستید. بهشت برین برای افرادی است که سختی می کشند و سختی می‌بینند. کسی که خادمین جمعیت است حقیقتاً مورد لطف خدا قرار گرفته است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: خدا نکند که از شما کسانی باشند که میل و انگیزه آنان از بین برود. علما و مفسران در تفسیر قرآن برای واژه امانت تعاریفی دارند یکی از این واژه‌ها انسان است و مهم‌ترین امانتی که در حوزه بشریت با آن مواجه هستیم؛ انسانی است که محدودیت دارد و ما باید به او توجه کنیم.

مرتضوی خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات مردم، آنها را بین سازوکارهای اداری گرفتار نکنید همچنین زرق و برق دنیا سبب نشود فرصت خدمت را از دست بدهیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به پیشگیری در آسیب‌های اجتماعی گفت: خیلی از آسیب‌های اجتماعی با پیشگیری قابل رفع بوده و درمان مقدماتی هم راهکار مکمل پیشگیری است.

مرتضوی با اشاره به اینکه در بهزیستی باید خیلی عاشق و مهربان باشیم، گفت: گزارش‌هایی ارسال می‌شود که نشان دهنده برخورد نامناسب با معلولان است ما باید در این زمین بسیار مهربان باشیم و به آسیب دیدگی افراد دارای محدودیت توجه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.