رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت از نجات جان مادر و نوزاد نارس با تلاش تیم پزشکی این بیمارستان خبر داد.

نجات جان مادر و نوزاد در دهدشت

به گزارش قدس آنلاین، منصور نیکخو بیمار خانمی ۳۶ ساله در حاملگی دوم به بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه کرد و عمل سزارین برای او انجام شد.

وی افزود: با توجه به حالت بسیار نادر رحم تک شاخ و مشکلات خون‌رسانی ناکافی ناشی از آن و آنومالی تک کلیه ای، بعد از سزارین رحم دچار عدم ترمیم، باز شدن زخم، از بین رفتن بافت رحمی(نکروز) و در نهایت عفونت شدید در ناحیه لگن و شکم شد.

نیکخو ادامه داد: با توجه به شرایط بالینی بیمار مجبور به عمل جراحی برداشتن رحم(هیسترکتومی) شدیم و به علت عفونت و چسبندگی‌های شدید و شرایط ناپایدار بیمار، عمل بسیار سنگین بوده و امکان بستن شکم به صورت اولیه به دلیل ادم(ورم) شدید روده‌ها وجود نداشت در نتیجه با پانسمان واکیوم(پانسمان مکشی) موقت به بخش ICU نروسرجری منتقل شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت اضافه کرد: پس از ادامه احیای اولیه، تعبیه مسیر ورید مرکزی و پایدار کردن شرایط حیاتی، بیمار تحت مانیتورینگ دقیق قرار گرفت و در روزهای بعد با انجام اقدامات جراحی، شستشوی شکم و تعویض پانسمان‌های واکیوم (مکشی) هر ۴۸ ساعت یک‌بار در اتاق عمل و اقدامات پرستاری منظم و دقیق در بخش ICU نروسرجری نهایتا با بهبود شرایط بالینی شکم بیمار در اتاق عمل بسته و ترمیم شد.

وی می‌گوید: سرانجام بیمار پس از ۳۵ روز اقدامات پزشکی و درمانی شبانه روزی با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.