نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای حمایت از کشاورزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور خرید حمایتی زعفران اختصاص داد.

دولت برای حمایت از زعفرانکاران ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد

به گزارش قدس آنلاین، محسن زنگنه امروز در جمع نمازگزاران جمعه تربت حیدریه از اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور خرید حمایتی زعفران توسط دولت خبر داد و افزود: با در نظر گرفتن رویکردهای حمایتی دولت از کشاورزان انتظار می‌رود این بودجه باز هم افزایش یابد و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم برای این مهم با دولت همکاری داشته است و از آن حمایت می‌کند.

وی با یادآوری شروع فصل برداشت زعفران در این خطه از خراسان رضوی گفت: هم اکنون سازمان تعاونی روستایی و جهاد کشاورزی به نمایندگی از دولت هر کیلو زعفران نگین را از کشاورز به قیمت ۴۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند که تاثیر خوبی در حمایت از کشاورز دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه گفت: ۳۰ درصد بهای زعفران خریداری شده از کشاورزان نقدا پرداخت می‌شود و بقیه آن در بازه زمانی کمتر از سه ماه تسویه می‌شود که با اختصاص بودجه مناسب از سوی دولت این زمان کوتاه‌تر می‌شود.

زنگنه همچنین به سفر اخیر نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دولتی به تربت حیدریه اشاره کرد و گفت: ارتقای تشکیلاتی راه آهن، تخصیص ۹۵ میلیارد تومان بودجه مازاد به شهرستان، اختصاص ۲۰۰ فقره تسهیلات ۱۰ میلیونی برای بیماران سخت علاج، مصوبه هزار پروانه رایگان به علاوه تسهیلات بانکی مرتبط برای احیای بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای تربت حیدریه و اتصال ۱۵ روستا به اینترنت از جمله برخی دستاوردهای این سفر بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رویکرد اقتصادی دولت و توجه مضاعف به حوزه ریلی اشاره کرد و گفت: دولت آقای رییسی اهتمام جدی به راه آهن دارد و ارتقای تشکیلاتی راه آهن تربت حیدریه ناشی از همین رویکرد است که به طور قطع باعث توسعه و رشد متوازن شرق کشور می‌شود.

نایب رییس کمسیون برنامه و بودجه مجلس با برشمردن برخی شاخص‌های بهره‌مندی غرب کشور از جاده و راه آهن گفت: متاسفانه در ادوار گذشته به شرق کشور کم توجهی شده است به طوری که با یک نگاه ساده به نقشه راه‌ها و راه آهن کشور می‌توان فهمید که شرق ایران نسبت به غرب آن از کم برخوداری و یک عقب ماندگی تاریخی در راه‌های دسترسی رنج می‌برد.

زنگنه افزود: توجه به حوزه ریلی شرق کشور و ارتقای تشکیلاتی راه آهن تربت حیدریه نه تنها بخشی از این کم برخورداری تاریخی را جبران می‌کند بلکه عامل محرک قوی در توسعه شرق کشور به ویژه مناطق مرزی است که جای تشکر از دولت دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.