۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 827376

کسب و کارهای مختلف امروزی هر یک مکانی را به منظور تداوم فعالیت‌های خود انتخاب کرده‌اند و در آن جا ساکن هستند.

دستگاه حضور غیاب

مسائل مختلفی وجود دارد که برای صاحبان این کسب و کارها حائز اهمیت است. یکی از مهم‌ترین این مسائل موضوع کنترل رفت و آمد افراد مشغول به کار است. به این سبب وجود یک دستگاه حضور و غیاب به یکی از مهم‌ترین مسائل مالکان کسب و کار تبدیل شده‌است.

خرید دستگاه حضور و غیاب

خرید این دستگاه باید با دقت زیادی صورت بگیرد، چرا که یک دستگاه خوب از دو فاکتور کنترل دسترسی و کنترل تردد برخوردار است. در حال حاضر به علت اهمیت بالای این مسئله مدل‌های مختلفی از این دستگاه طراحی و وارد عرصه تولید شده‌است تا کاسبان بتوانند با توجه به نیازهای خود دستگاه مناسب را انتخاب نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می‌کنیم تا پایان در کنار ما بمانید.

دستگاه حضور و غیاب چیست؟

دستگاه حضور و غیاب شامل دو بخش فیزیکی و کامپیوتری است که هر کدام از این بخش‌ها مسئولیت‌های به خصوص خود را دارند. بخش فیزیکی دستگاه در واقع همان ظاهر دستگاه است که مشاهده می‌شود. اما قسمت مهم بخش کامپیوتری و هوشمند دستگاه است که مسئولیت تمام کارها را به عهده دارد. در این بخش ابتدا باید اطلاعات کامل کارمندان و پرسنل وارد و ذخیره شود. هنگام استفاده روزمره از این دستگاه، هر فرد بخشی از اطلاعات خود را وارد دستگاه کرده و بخش هوشمند این دستگاه با تطابق اطلاعات وارد شده و اطلاعات از پیش ذخیره شده تردد فرد را به ثبت می‌رساند.

نحوه عملکرد دستگاه

یکی از سوالاتی که در ذهن اغلب شما مخاطبان گرامی وجود دارد چگونگی عملکرد این دستگاه کاربردی است. اولین و مهم‌ترین بخش در این دستگاه سیستم ورودی است که به شیوه‌های متنوعی طراحی شده‌است. اسکن اثر انگشت، شناسایی چهره، رمز عددی یا حروفی و... از جمله روش‌هایی هستند که می‌توان اطلاعات پرسنل را به سیستم و دستگاه حضور و غیاب وارد کرد.

در ادامه اطلاعات وارد شده توسط سیستم هوشمند دستگاه به طور خودکار به اطلاعات رمزنگاری شده تبدیل خواهد شد. هر فرد، به عنوان یک پرسنل، هنگام ورود و خروج باید اطلاعات لازم و خواسته شده را وارد دستگاه کند و سیستم هوشمند دستگاه اقدام به مقایسه اطلاعات ورودی با اطلاعات رمزنگاری شده می‌کند. جالب است بدانید که این دستگاه تعداد دفعات ورود و خروج به همراه زمان دقیق را نیز به ثبت می‌رساند که این آپشن می‌تواند برای صاحبان کسب و کار بسیار کاربردی واقع گردد.

انواع دستگاه حضور و غیاب

دستگاه ورود و خروج بر اساس نحوه عملکرد ثبت تردد پرسنل دارای انواع مختلفی است. چنانچه شما قصد خرید دستگاه حضور و غیاب را دارید بهتر است با انواع این دستگاه به خوبی آشنا شوید و اطلاعات کافی در رابطه با هر مدل از آن را کسب نمایید. این موضوع باعث می‌شود خریدی بهینه و به صرفه داشته باشید و علاوه بر آن، دستگاه خریداری شده تمام خواسته‌های شما را تامین نماید. پیرو این مطلب به معرفی کامل انواع دستگاه‌های حضور و غیاب خواهیم پرداخت.

·دستگاه رمزی

اساس کار این دستگاه استفاده از یک صفحه کلید شامل حروف و اعداد است. نحوه استفاده از این سیستم به صورت وارد کردن رمز مخصوص هر پرسنل توسط خود شخص است. این مدل از دستگاه مخصوص حضور و غیاب، به علت سهولت در استفاده به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد اما با این حال این سیستم به راحتی می‌تواند مورد حمله سیستمی و هک قرار بگیرد. علاوه بر این افراد می‌توانند با اطلاع از رمز مخصوص افراد دیگر از رمز آن‌ها استفاده کنند.

·دستگاه انگشتی

یکی از دستگاه‌های حضور و غیابی که در اکثر ادارات، شرکت‌ها، بیمارستان‌ها و... به چشم می‌خورد دستگاه حضور و غیاب انگشتی است. عملکرد این سیستم بر اساس اسکن اثر انگشت پرسنل طراحی شده‌است. چنین شیوه کارکردی باعث شده تا این مدل از دستگاه به عنوان امن‌ترین دستگاه ورود و خروج شناخته شود. ثبت فرایند تردد پرسنل در این سیستم بسیار دقیق صورت می‌گیرد و امکان هیچ دخل و تصرفی در آن وجود ندارد.

·دستگاه تشخیص چهره

این مدل از دستگاه مورد بحث دارای دوربین به خصوصی است که می‌تواند چهره افرادی که در مقابل آن قرار می‌گیرند را اسکن کند و تطبیق دهد. این مدل از دستگاه نیز به دلیل راندمان عملکردی که دارد بسیار دقیق و امن است.

·دستگاه چشمی

این یکی از انواع دستگاه حضور و غیاب می باشد که سنسوری در آن تعبیه شده است که الگوی شبکیه چشم افراد را تشخیص داده و با داده‌های از قبل ذخیره شده تطبیق می‌دهد. افراد برای استفاده از این دستگاه باید به گونه‌ای روبروی آن قرار بگیرند که چشم‌ها مقابل سنسور واقع شود . این دستگاه نیز از امنیت فوق العاده‌ای برخوردار است و امکان هیچ گونه اختلالی در ثبت فرایند ورود و خروج پرسنل وجود ندارد.

مزایای استفاده از دستگاه حضورغیاب

استفاده از دستگاه حضور و غیاب دارای مزایای بسیاری است و همین مسئله باعث شده که مدیران ادارات و شرکت های مختلف به استفاده از این دستگاه کاربردی روی آورند. در ادامه برخی از مزیت‌های به کارگیری این سیستم را بیان خواهیم کرد.

رفت‌وآمد امن و کاملا کنترل شده
نصب و راه اندازی آسان
بدون نیاز به دخالت فردی غیر از پرسنل در حال تردد
مورد تایید نهادهای امنیتی

قیمت دستگاه حضور و غیاب

قیمت این دستگاه کاربردی تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد که خریداران می‌توانند با در نظر گرفتن بودجه خود دستگاه مناسبی را انتخاب و خریداری نمایند. دستگاه‌هایی که سیستم تشخیص متفاوتی دارند طبیعتا از قیمت متفاوتی نیز برخوردار هستند. علاوه بر این امروزه شرکت‌های مختلفی در ایران در حال فعالیت هستند که اقدام به تولید انواع دستگاه‌های ساعت زن و دستگاه حضور و غیاب با قابلیت های متفاوت نموده اند.

این شرکت‌ها بر اساس چگونگی فرایند تولید، متریال به کاربرده شده و... قیمت‌های مختلفی را به منظور فروش این دستگاه‌ها تعیین کرده‌اند. بنابراین افراد می‌توانند با هر بودجه‌ای دستگاه مناسب محل کسب و کار خود را خریداری کنند.

سخن پایانی

رفت‌وآمد پرسنل و کارکنان یکی از اموری است که ثبت آن نیازمند دقت نسبتا بالایی است. از طرفی استفاده از نیروی انسانی به منظور دال بر این هدف اصلا پیشنهاد خوبی نیست. چنین عواملی باعث شده‌اند که استفاده از دستگاه‌های ورود و خروج به امری ضروری تبدیل گردد.

اگر شما قصد خرید دستگاه حضور و غیاب را دارید می‌توانید به انواع بازارهای فیزیکی و مجازی مراجعه کنید. در این میان شرکت زمان پرداز یکی از شرکت‌هایی است که دارای سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و فروش دستگاه‌های حضور و غیاب است. این شرکت به واسطه فروش با گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش توانسته است حداکثر رضایت مشتریان را جلب نماید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.