وزیر خارجه ایرلند با اشاره به احتمال اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین، گفت ولی فعلا باید منتظر مدارک اثبات‌کننده ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه باشیم.

اتحادیه اروپا مدارک اثبات ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را ارائه می‌کند؟

به گزارش قدس آنلاین، «سایمون کاونی» وزیر خارجه جمهوری ایرلند امروز (دوشنبه) گفت که برای اقدام علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین باید منتظر مدارک کافی باشند.

کاونی در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، توضیح داد: «بخش اعظمی از این نشست هنوز هم به تجاوز روسیه به اوکراین اختصاص دارد. شاهد تداوم همبستگی [کشورهای اروپایی] با اوکراین و مردم آن خواهیم بود».

به نوشته سرویس اطلاعات رسانی خارجی اتحادیه اروپا، وی در ادامه اظهار داشت: «به فشار و اعمال هزینه بر روسیه به‌دلیل تداوم تجاوز نظامی در اوکراین ادامه می‌دهیم... خود را ملزم می‌دانیم که روسیه را پاسخگوی اعمالش [در اوکراین] کنیم».

وزیر خارجه ایرلند در پاسخ به سوالی درباره ادعاها حول استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ با اوکراین نیز گفت:‌ «قطعا اگر ایران در حال ارسال موشک و پهپاد به روسیه باشد که غیرنظامیان در اوکراین را هدف می‌گیرند، اتحادیه اروپا باید واکنشی نشان بدهد».

کاونی اما تاکید کرد: «من نگران شنیدن چیزی هستم که [جوزپ بورل] امروز می‌خواهد در این‌باره بگوید... اما صبر کنید تا شواهد و مدارکی را که احتمالا امروز ارائه شود، ببینیم».

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز در بروکسل برگزار خواهد شد. افزایش تحریم‌ها علیه ایران، بحران و مسائل حوزه بالکان دستور اصلی نشست امروز است.

پیش از این نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده بود: «شواهد روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد این کشور به روسیه پهپاد ارسال کرده است».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.