وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن هشدار داد که این کشور با بدترین فاجعه انسانی ناشی از تجاوزگری خارجی روبرو است.

بروز بحران شدید انسانی در یمن، نتیجه تجاوزگری ائتلاف سعودی
به گزارش قدس آنلاین، هشام شرف عبدالله در جریان دیدار پیتر جیمز هوکین نماینده جدید مقیم سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل "یونیسف" با وی در صنعا گفت: یمن با بدترین فاجعه انسانی ساخت و پرداخته بشر روبرو است. این بحران را کشورهای ائتلاف متجاوز به یمن ایجاد کرده اند.

وی افزود: کودکان و زنان بیشترین قشر جامعه هستند که از تجاوزگری و محاصره تحمیلی متجاوزان علیه یمن آسیب دیده اند.

وزیر خارجه یمن گفت: نماینده جدید مقیم یونسیف در یمن از همه انواع حمایت و همکاری برای تسهیل ماموریت خود برخوردار خواهد شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

در طول تجاوزگری ائتلاف سعودی به یمن، هزاران شهروند یمنی شهید یا زخمی شده و میلیون ها نفر آواره شده اند. محاصره تحمیلی ائتلاف متجاوز علیه یمن نیز باعث بروز بحران شدید انسانی و کمبود غذا و دارو و سوخت و شیوع بیماریهای واگیردار در این کشور شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.