علی رغم تلاش برای تعطیلی بازار قزوین و به آشوب کشیدن شهر، بازار در قزوین حالت عادی به خود داشته و وضعیت شهر نیز مطلوب است.

در قزوین چه خبر است؟/ از رونق بازار تا تلاش برای تعطیلی برخی صنوف

به گزارش قدس آنلاین در روزهای اخیر در پی فراخوان رسانه‌های معاند تلاش شد تا تاریخ‌های ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه در کشور و همچنین استان قزوین شاهد ناآرامی در سطح بازار و حتی خیابان‌ها باشیم اما روند طی شده در این دو روز نشان از شکست تلاش‌های دشمن دارد.

خیز بزرگ دشمن برای «اعتصاب نمایی» و تلاش برای تحریک بازاریان حتی به اقدام میدانی دشمن نیز در قزوین منجر شد تا جایی که بعد از ظهر سه شنبه برخی افراد با حضور در بازار قزوین و راسته طلافروشان سعی کردند بازار را به تعطیلی بکشانند اما با برخورد و بی توجهی قاطع بازاریان قزوین روبرو شدند.

هرچند اغتشاش گران تلاش کردند تا وضعیت شهر را در خیابان شهید بابایی به تشنج بکشانند اما با هوشیاری حافظان امنیت در این حربه ناکام ماندند. بازار قزوین نیز در این روز روال کاملاً عادی داشت.

در روز سه شنبه نیز علی رغم فراخوان‌های انجام شده از سوی معاندین بازار قزوین روال کاملاً عادی داشت و مردم نیز به وفور در حال خرید از بازار بودند.

وضعیت خیابان‌ها در قزوین عادی است

وضعیت تردد در خیابان‌های خیام، میدان آزادی، خیابان سعدی و خیابان امام خمینی (ره) کاملاً عادی است و تا به این لحظه مشکلی گزارش نشده است.

مشاهدات عینی خبرنگار مهر در خیابان شهید بابایی قزوین نیز که شب گذشته تلاش شد به آشوب کشیده شود نیز حاکی از این است که امشب نیز این خیابان آرام است و مشکلی در آن وجود ندارد.

این در حالی است که برخی‌ها در این دو روز تمام تلاش خود را برای تعطیلی بازار مخصوصاً راسته طلافروشان انجام داده و حتی تهدید نیز کرده‌اند.

هرچند این تهدیدات باعث نیمه تعطیل شدن چند باب مغازه در خیابان خیام و راسته طلافروشان شده اما در کل شرایط شهر عادی است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

بی اعتنایی بازار به فراخوان دشمنان کشور

عباس کاظمی فرماندار قزوین نیز بعد از ظهر چهارشنبه با حضور میدانی در بازار قزوین از کسبه قزوین برای بی توجهی به تلاش‌های معاندین در تعطیلی بازار تقدیر و تشکر کرد.

وی در حاشیه این بازدید تصریح کرد: علیرغم فراخوان‌های سنگین و متعدد معاندین و مخالفین ایران اسلامی با همراهی بازاریان قزوین فعالیت مراکز خرید و فروش طبق روال هر روزه در حال انجام است و این حضور ما در راستای تقدیر از کسبه برای بی اعتنایی به خواست اجانب است.

کاظمی یادآور شد: همان طور که وزیر محترم کشور به صراحت اعلام کرده است مجموعه دستگاه‌های متولی موظف به حفظ امنیت کسبه محترم هستند و با هر گونه بی نظمی و اختلال در کسب و کار مردم قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

رئیس شورای تأمین شهرستان قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات بدخواهان نظام اسلامی در فضاسازی رسانه‌ای علیه آرامش و امنیت مردم گفت: کسانی که شعارشان آزادی بود امروز به زور و با ترفندهای مختلف می‌خواهند جلوی کسب روزی حلال مردم را بگیرند، اما بازاریان ما با بی اعتنایی به فراخوان‌های اعتصاب نشان دادند علیرغم همه مشکلات مرز خود را با بدخواهان این سرزمین صراحتاً مشخص کرده‌اند.

در قزوین چه خبر است؟/ از رونق بازار تا تلاش برای تعطیلی برخی صنوف

فرماندار قزوین با تشکر از همراهی و هوشیاری کسبه و بازاریان قزوین تصریح کرد: روند عادی فعالیت‌های اقتصادی در مراکز خرید مختلف شهر در جریان است و مردم و کسبه هیچ مشکل خاصی ندارند، ضمن اینکه صاحبان کسب و کارها به عنوان بازوان توانمند این نظام با رصد دقیق تحولات می‌توانند هر گونه اقدامی که مخل آرامش بازار است را با خادمان خود در مجموعه‌های امنیتی در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

اما کسبه بازار قزوین نیز از تلاش برای التهاب در بازار قزوین گلایه داشته و معتقد بودند تعطیلی بازار و اقتصاد کشور به نفع هیچکس جز دشمنان این کشور نیست.

اغتشاشگران دلسوز مردم نیستند

رحیمی یکی از کسبه بازار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بازار باید روند عادی خود را طی کند ادامه داد: تحریم بازار و تلاش برای به تعطیلی کشاندن آن نشان می‌دهد مشکل اغتشاشگران اقتصادی نیست.

وی افزود: تلاش برای بستن بازار اقدامی است که به راحتی به چرخه اقتصادی زندگی مردم و کسبه آسیب می‌رساند و این عده بدون شک دلسوز این مردم نیستند.

این کاسب عنوان کرد: مشکلات این مردم باید با روش‌های منطقی و عاقلانه و تدبیر مسئولان حل شود و اقدامات این چنینی نتیجه‌ای برای مردم نخواهد داشت.

رونق بازار مثل روزهای عادی بود

جلالی یکی دیگر از کسبه بازار قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر تصریح کرد: تلاش‌های زیادی برای بستن مغازه‌ها صورت گرفت اما به فکر مردم و کشور هستیم و اجازه نمی‌دهیم سودجویان از این فضا استفاده کنند.

وی بیان کرد: از سویی امنیت بازار نیز باید تأمین شود و نباید اجازه داد عده‌ای این امنیت را خدشه دار کنند.

این بازاری عنوان کرد: رونق بازار در این روزها مثل روزهای قبل بود و مشکل یا کاهش خرید را نداشتیم.

به نظر می‌رسد این بار نیز دشمن در هدف گذاری و کسب نتیجه با شکست روبرو شده است و مردم این بار نیز هوشیارانه توطئه و اهداف آن را شناخته‌اند.

بازار قزوین در این روزها با روندی عادی پیش رفته و بدون شک در روزهای آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت و به نظر می‌رسد اغتشاشگران با تغییر جهت و رفتار خود باید هرچه زودتر به دامن کشور و مردم بازگردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.