۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 828299

نماینده وزن چهارم تکواندو ایران با شکست در مرحله نیمه نهایی برابر قهرمان دوره قبل، به نشان برنز مسابقات قهرمانی جهان دست پیدا کرد.

رضا کلهر، صاحب برنز مسابقات جهانی شد

به گزارش قدس آنلاین، روز سوم از بیست و پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان به مبارزات دو وزن ۶۸- کیلوگرم مردان و ۴۹- کیلوگرم زنان اختصاص داشت که رضا کلهر نماینده شایسته تکواندو کشورمان در وزن ۶۸- کیلوگرم به نشان برنز دست یافت.

کلهر دور نخست باید مقابل «اسماعیل یاکوبا» از نیجر مبارزه می کرد که این حریف به دلیل سر وزن نرسیدن از جدول کنار رفت. وی دور دوم و در یک مبارزه دیدنی مقابل چشم نزدیک به هزار تماشاگر مکزیکی «ایکر کاساس گارسیا» از کشور میزبان را در دو راند و با نتایج ۱۰ بر ۷ و ۱۷ بر ۴ شکست داد و در ادامه «خلفانی هریس» از آمریکا را ۵ بر۴ و ۱۵ بر۱۳ طی دو راند متوالی از پیش رو برداشت و سپس با پیروزی دو بر صفر(۱۴ بر۷ و ۱۷ بر۸) مقابل «برناردو پای» از دومینکن راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله «بردلی سیندن» نفر یک رنکینگ جهانی و دارنده نقره المپیک، طلا و برنز جهان از بریتانیا را پیش رو داشت. کلهر راند اول این دیدار را ۱۷ بر۶ به سود خود خاتمه داد. در راند دوم در حالی که نتیجه ۹ بر۴ روی تابلو امتیازات ثبت شده بود، رقیب انگلیسی ضربه خطایی را به صورت کلهر اصابت داد که باعث آسیب دیدگی نماینده کشورمان شد و همین موضوع تمرکز وی را برهم زد تا نتیجه این راند ۱۵ بر ۸ به سود «بردلی سیندن» تغییر کند. در راند سوم این نماینده بریتانیا بود که ۱۶ بر۱۱ پیروز شد و در نهایت هم نماینده کشورمان با وجود آسیب دیدگی در حالی دو بر یک باخت و به نشان برنز جهان بسنده کرد که سرداور ۷ امتیاز او را در راند سوم پاک کردند.

رضا کلهر جوان ۱۷ ساله تکواندو ایران، تابستان ۱۴۰۱ موفق شده بود دو مدال طلای نوجوانان جهان و نوجوانان آسیا را کسب کند،

غزل سلطانی دومین نماینده ایران در روز سوم بود که در وزن ۴۹- کیلوگرم در دیدار اول برابر «الکساندرا کاسرس دیاز» از پاراگوئه، مقابل «گینگ ژائو» از چین ۲ بر یک بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت. وقت اول این مبارزه را سلطانی ۹ بر۵ پیروز شد و در دو راند بعدی ۱۱بر۳ و ۱۲ بر۹ نتیجه را به رقیب نامدار خود واگذار کرد.

پیش از این مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم آقایان توانست مدال برنز را تصاحب کند. ضمن اینکه ابوالفضل عباسی، نرگس میرنوراللهی و زینب اسماعیلی هم موفق به کسب مدال نشده بودند.

هدایت تیم ملی تکواندو بانوان برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی است؛ ندا زارع و مهروز ساعی به عنوان مربی وی را همراهی می‌کنند. در گروه آقایان نیز بیژن مقانلو سرمربی است و مسعود حجی زواره و نعیما خواجوی مربیان تیم ملی خواهند بود.

رقابت های تکواندو قهرمانی جهان دوشنبه ۲۳ آبان ماه با حضور ۷۵۵ تکواندوکار از ۱۲۰ کشور جهان به میزبانی مکزیک در سالن «متروپلیتن» شهر گوادالاخارا آغاز شده و تا روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.