سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: بازگذاشتن دست و دهان شبکه‌ها و رسانه‌های تروریستی برای شرارت آفرینی علیه ملت ایران و تحریم ⁧صداوسیما⁩ و ⁧پرس.تی.وی⁩ به منظور ممانعت از رسیدن رأی و نظر ⁧ایران⁩ به جهانیان، استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران توسط دولت آمریکاست.

واکنش کنعانی به تحریم صداوسیما و پرس.تی.وی

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۲۷ آبان ماه در توئیتی تحریم ⁧صداوسیما⁩ و ⁧ پرس.تی.وی⁩ را استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران خواند.

وی در توئیتر نوشت: بازگذاشتن دست و دهان شبکه‌ها و رسانه‌های تروریستی برای شرارت آفرینی علیه ملت ایران و تحریم ⁧صداوسیما⁩ و ⁧پرس.تی.وی⁩ به منظور ممانعت از رسیدن رأی و نظر ایران⁩ به جهانیان، استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران توسط دولت آمریکاست.

کنعانی اضافه کرد: جنایات آمریکا علیه ملت‌ها و دولت‌های مستقل پایان ندارد.

به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه اسامی ۶ فعال رسانه‌ای ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. مطابق این بیانیه، اسامی محسن برمهانی، پیمان جبلی، احمد نوروزی، یوسف پورانواری، آمنه سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به پخش «اعترافات اجباری» متهم کرده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اواخر مهر ماه سالجاری و در پی تحریم‌های کانادا علیه تعدادی از رسانه‌های ایرانی در صفحه اینستاگرامش نوشت: جنون تحریم دولت آمریکا ویروسی شده و به سرعت به دوستانش منتقل می‌شود! تحریم خبرگزاری تسنیم، روزنامه کیهان، نورنیوز، خبرگزاری فارس، مدیرمسئول کیهان، رئیس فعلی و سابق سازمان صدا و سیما و یک خبرنگار این سازمان، جدیدترین فهرست تحریمی دولت کانادا علیه ایران و ایرانیان است! این اولین هنرمندی دولت کانادا در تحریم اصحاب رسانه و رسانه‌های خبری معتبر ایران نبود، این کشور قبلا پرس تی وی شبکه خبری انگلیسی زبان ایرانی را نیز تحریم کرده بود!

وی ادامه داد:از نظر دولت کانادا و شرکای غربی ضدایرانی آن، ملت ایران علاوه بر تحریم‌های اقتصادی، حق اظهار رأی و نظر نیز ندارند! مگر آنکه مثل خود آنها و به زبان فرهنگی خود آنها حرف بزنند، مثل ایران اینترنشنال، منوتو و...!!تحریم رسانه‌ها و اهالی قلم ایران، نقض بخشی از حقوق اساسی ملت ایران در رساندن صدا و نظر خود به جهانیان و نیز گویای پوچ بودن شعار غرب در خصوص «دسترسی آزاد به اطلاعات» و «آزادی بیان» است؛ همان حقوقی که غرب مدعی و مروج آن است و بر مبنای این ادعا، حتی توهین به مقدسات دینی و سماوی را مجاز می‌شمارد!!

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.