پیکرهای گلگون کفن حسین زینال زاده و دانیال رضازاده شهیدان بسیجی مدافع امنیت و یک شهید گرانقدر مرزبانی امروز در مشهد تشییع شد. 

شهدای مدافع امنیت در میان غم و اندوه دانشگاهیان و مردم مشهد تشییع شدند

به گزارش خبرنگار قدس خراسان آنلاین، ظهر امروز پیکر شهیدان مدافع امنیت، حسین زینال زاده و دانیال رضازاده در دانشگاه فردوسی مشهد روی دستان اساتید و دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی مشهد تشییع شد.

مراسم پس از نماز ظهر و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

اساتید و دانشجویان در سنگر علم و دانش آمده بودند تا قدرشناس خون‌ مدافعان امنیت باشند؛ ساعت ۱۲.۲۰ دقیقه شهیدان به دانشگاه رسیدند و حجت‌الاسلام والمسلمین راجی در خصوص شهدا سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام راجی ضمن بیان دسیسه‌های دشمن در گمراه کردن نسل جوان و نوجوان و ناامید ساختن آنها از دستاوردهای کشور، گفت: ما الان در دورانی زندگی می‌کنیم که نسلی مثل حاج قاسم سلیمانی و امثال آن زندگی می‌کردند ما باید افتخار کنیم که از این نسل و دراین جبهه هستیم.

سپس یکی از دانشجویان به نمایندگی از دیگر دانشجویان بسیجی بیانیه ای در محکومیت این اقدام جنایتکارانه قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: عاملان این جنایت و دیگر جنایات اخیر باید شناسایی شده و به دستگاه های مربوطه تحویل داده شده و انتقام خون شهدا گرفته شود؛ این دانشجو بیانیه خود را با شعار (حرف ما یک کلام انتقام انتقام) به پایان رساند.

پس از سخنرانی و قرائت بیانیه، پیکر پاک شهیدان بر روی دستان دانشجویان و اساتید مشهد تا میدان علوم دانشگاه فردوسی که غرق در غم و ماتم بودند، تشییع شد.

«حسین حسین شعار ما شهادت افتخار ما» و «فتنه گر، داعشی پیوندتان مبارک» از جمله شعارهای تشییع کنندگان بود.

شهیدان مدافع امنیت اما ساعت ۱۴:۳۰ به خیابان مجد منتقل شدند تا همراه شهید گرانقدر مرزبانی رضا رضوانی( که روز چهارشنبه در اثر سانحه در مرز سراوان به شهادت رسیده بود) با مردم مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع شوند.

مرد و زن، پیر و جوان آمده بودند تا یک بار دیگر محکم تر از همیشه اعلام کنند پای کار این انقلاب هستند و هر قطره خون پاک این شهدا، باطل السحر تمام دسیسه های دشمنان خواهد بود و درخت تنومند انقلاب را بارورتر می‌کند.

این مراسم با سرود ملی جمهوری اسلامی و نوای زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت آغاز شد و در مسیر، پیکرهای پاک فرزندان این شهر با نوای "حیدر، حیدر" و "لبیک یا حسین" از خیابانهای مشهد الرضا عبور کرد.

در میان غم و اندوه مردم همسر شهید دانیال رضازاده به جایگاه رفت و نامه‌ای را خطاب به همسر شهیدش قرائت کرد و با حجب و حیایی ستودنی از دلتنگی ‌هایش پرده برداشت.

این دلنوشته و سخنان مادر شهید که بعد از آن بیان شد، آنقدر جگر سوز بود که فریاد مردم مشهد را به آسمان برد «منافق آشوبگر اعدام باید گردد».

عصر پنجشنبه گذشته ۲۶ آبان در منطقه چهارراه حر عاملی مشهد تعدادی از اراذل و اوباش آشوبگر با تهدید و ارعاب قصد به تعطیلی کشاندن فروشگاهها و مغازه‌های این منطقه را داشتند که پس از حضور به موقع نیروی انتظامی و عوامل حافظ امنیت، اغتشاشگران متفرق شدند اما تعدادی از این عناصر آشوبگر به صورت ناگهانی با چاقو به پنج بسیجی که دورتر از محل درگیری عوامل انتظامی ایستاده بودند حمله کرده و ۲ نفر را شهید و سه نفر از آنها را زخمی کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.