رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران از افزایشی نرخ گوشت گوسفندی طی دو هفته اخیر خبر داد.

صادرات و قاچاق، قیمت گوشت گوسفندی را افزایش داد

علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به اینکه نرخ گوشت گوسفندی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش را تجربه کرده است، ابراز کرد: همچنین میزان خرید مردم باتوجه به اینکه قیمت‌ها افزایشی شده است کاهش یافته، چراکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه آماری از میزان کاهش خرید گوشت توسط مردم نسبت به سال قبل نداریم، گفت: در حال حاضر مغازاه‌داران گوشت شقه گوسفندی را بین ۱۷۵ تا ۱۸۰ هزار تومان خریداری و با ۱۰ تا ۱۲ درصد سود به مشتری عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه طی دو هفته اخیر شاهد افزایش قیمت در گوشت گوسفندی بودیم، خاطرنشان کرد: علت افزایشی شدن قیمت گوشت قدری به بحث صادرات بازمی‌گردد و مقداری هم به خروج غیرقانونی گوسفند زنده به کشور عراق، البته معمولا همه ساله در نیمه دوم سال به دلیل سردی هوا و افزایش مصرف، نرخ گوشت به سمت بالا تمایل پیدا می‌کند.

ملکی در خصوص معاف شدن عرضه کنندگان گوشت از پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و تاثیر آن بر بازار، ابراز کرد: این قانون مربوط به شرکت‌های عرضه گوشت بسته بندی بود که تا پیش از این اقدام به پرداخت ارزش افزوده می‌کردند و باتوجه به اینکه مغازه‌دار تاکنون از پرداخت ارزش افزوده معاف بوده، بنابراین تاثیری در بازار ما نداشته است.

گفتنی است؛ در حال حاضر قیمت گوشت گوسفندی با استخوان در بازار ۱۷۹ هزار تومان، بدون استخوان ۲۴۵، گوشت ران پاک کرده گوسفندی با استخوان ۱۹۹، گوشت ران و راسته گوسفندی بدون قلوه گاه ۱۴۰، گوشت کف دست گوسفندی با ماهیچه ۱۹۰، گوشت قلوه گاه گوسفندی بی استخوان ۱۴۲، گوشت گردن گوسفندی ۱۶۴، گوشت ماهیچه گوسفندی ۲۱۸، گوشت گوسفندی- نیمه شقه ران ۱۷۹، گوشت سردست گوسفندی ۱۶۹ و گوشت گوسفندی- شقه ۱۷۴ هزار تومان است.

خبرنگار: فرزانه زراعتی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.