۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
کد خبر: 829410

تپش قلب گاهی اوقات حتی می‌تواند باعث مرگ فرد شود.

تپش قلب را با چه گیاهانی درمان کنیم؟
به گزارش قدس آنلاین، تپش قلب دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد، از دلایل تپش قلب می‌توان به کاهش سطح آب بدن، افزایش استرس، رژیم غذایی نامناسب و استفاده از برخی از داروها اشاره کرد.

گل گاو زبان

سلامت نیوز نوشت؛ یکی از گیاهان دارویی که در درمان تپش قلب موثر است؛ گل گاو زبان است. پمپاژ سریع خون توسط قلب می‌تواند باعث ایجاد تپش قلب شدید شود. گل گاو زبان می‌تواند این پمپاژ را به حالت عادی و طبیعی خود بازگرداند و از تپش قلب در بدن جلوگیری کند.

به لیمو

از به لیمو از گذشته تاکنون در طب سنتی استفاده می‌شد. به لیمو باعث ایجاد آرامش اعصاب در بدن می‌شود و این موضوع در نهایت از ضربان شدید قلب جلوگیری می‌کند. همانطور که می‌دانید یکی از عوامل اصلی ایجاد تپش قلب اعصاب ناآرام است.

اسطوخودوس

اسطوخودوس به خاطر طبع گرمی که دارد می‌تواند باعث کاهش اضطراب و استرس در بدن فرد شود و این موضوع در نهایت از تپش قلب شدید در بدن افراد جلوگیری می‌کند.

بهار نارنج

بهار نارنج نیز یکی از گیاهان دارویی آرامش بخش می‌باشد که می‌تواند اضطراب را از بیمار دور کرده و اعصاب وی را آرام کند. این موضوع هم می‌تواند باعث درمان تپش قلب شود.

بادرنجبویه

بادرنجبویه نیز می‌تواند به درمان تپش قلب کمک فراوانی کند. از بادرنجبویه به عنوان یک داروی مسکن و آرام بخش استفاده می‌شود. در واقع می‌توان گفت که بادرنجبویه باعث آرامش و در نهایت جلوگیری از تپش قلب می‌شود.

بابونه

دمنوش بابونه نیز می‌تواند در درمان تپش قلب نقش بسیار مهمی داشته باشد. بابونه می‌تواند که اعصاب را به راحتی آرام کرده و استرس را دور کند و پمپاژ خون توسط قلب را به حالت طبیعی خود در بیاورد.

گلاب

شما می‌توانید در اکثر مواقع تپش قلب خود را با برخی از مواد در داخل خانه به راحتی درمان کنید. یکی از موادی که می‌تواند باعث تپش منظم قلب شما شود، گلاب است. گلاب می‌تواند پمپاژ غیر عادی خون را تنظیم کند. همچنین گلاب می‌تواند از سکته‌های ناگهانی قلبی که گاهی اوقات منجر به مرگ فرد می‌شوند نیز جلوگیری کند.

قهوه

همانطور که می‌دانید یکی از عوامل اصلی تپش قلب شدید در افراد وجود اضطراب و استرس زیاد می‌باشد. قهوه می‌تواند اظطرب و استرس را از فرد دور کند و تپش قلب را نیز به حالت عادی برگرداند. در صورتی که دچار تپش قلب شدید، می‌شوید؛ می‌توانید برای مدتی تپش قلب خود را با قهوه درمان کنید تا وقت کافی برای مراجعه به پزشک قلب را داشته باشید.

منبع: جماران

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.