سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: نقش بازی در یادگیری بچه ها بسیار اهمیت دارد بنابراین باید بازی را با دیگر ضروریات آموزش تلفیق کرد.

بازی در آموزش دانش آموزان ابتدایی چقدر نقش دارد؟/ بازی برای کودک زندگی است

نجفی درباره اهمیت بازی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی افزود: کلید واژه بازی به قدری مهم است که در اسناد بالادستی نیز آمده است. در واقع باید توجه داشته باشیم که موقعیت یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی را در قالب بازی فراهم کنیم تا یادگیری به نحو بهتری صورت گیرد، چراکه دانش آموزان بوسیله بازی نشاط می یابند و دانش آموزی که حالش خوب باشد قطعا در یادگیری موفق تر خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: خانه ای با عنوان خانه اسباب بازی در مدارس نداریم زیرا برای ایجاد چنین امکانی اتاق خالی در مدارس وجود ندارد، آنچه مهم است این که باید با آوردن بازی به کلاس درس، همه ضروریات آموزش را با بازی تلفیق و موقعیت بازی ایجاد کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره اینکه آیا بسته ای برای زبان آموزی اول ابتدایی تدارک دیده شده، گفت: بسته ای ایجاد کرده ایم که در آن بازی های کلاسی طراحی شده و معلم ملزم است هنگام تدریس زبان از فعالیت هایی که در بسته قرار داده شده استفاده کند.

بازی در آموزش دانش آموزان ابتدایی چقدر نقش دارد؟/ بازی برای کودک زندگی است

نجفی ادامه داد: در حال حاضر بازی هایی را از معاونت تربیت بدنی دریافت کرده ایم که قابلیت اجرا در کلاس درس را دارد، بنابراین معلم از موقعیت اول یادگیری که حدود ۲۰ دقیقه زمان می برد برای رفتن به موقعیت دوم آموزش، می بایست به مدت ۵ دقیقه دانش آموز را با یکی از بازی های تعریف شده به نشاط بیاورد تا به او فضای فکری برای رفتن به موقعیت دوم یادگیری بدهد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: شاید بازی از نگاه بزرگسالان بازی باشد اما برای بچه ها مفهوم زندگی را دارد بنابراین همه باید به اهمیت و ضرورتش در آموزش کودکان توجه ویژه داشته باشیم.

نجفی ایجاد کتابخانه کلاسی را از دیگر فعالیت های مهم آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: در حال حاضر از کتابخانه کلاسی رونمایی شده و بنا داریم با تجهیز تعدادی از کلاس ها برای دانش آموزان پایه اول تا ششم قفسه ای از کتاب های متناسب با ساحت های ششگانه سند تحول داشته باشیم.

وی عنوان کرد: انتخاب کتاب ها هدفمند خواهد بود. برای مثال در ساحت اقتصادی که سواد مالی دانش آموز را مورد بررسی قرار می دهد، کتاب هایی که به بازی با موضوع سواد اقتصادی مالی دانش آموز پرداخته، تهیه و در کتابخانه های کلاسی مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اقدامات فکری، نقشه مفهومی و اجرای پایلوت کتابخانه کلاسی انجام و در مرحله جذب اعتبارات هستیم و هدفگذاری ما این است که در آینده ای نزدیک، ۱۲۰ هزار کلاس درس را تجهیز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.