نئومحافظه‌کاران و جنگ‌طلبان لزوماً لباس جنگی به تن ندارند؛ بلکه در قالب شیک‌پوشانی یقه سفید و با استفاده از الفاظ آزادی‌خواهی و حقوق بشر و حق زنان و اقلیت‌ها لزوم آغاز جنگ را تئوریزه می‌کنند.

 انگشت اپوزیسیون روی ماشه مکانیزم جنگی ناتو علیه ایران

به گزارش قدس آنلاین، شبکه‌های مافیایی که از بحران و جنگ ارتزاق می‌کنند، همواره برای نیل به اهداف خود به نهادهای بین‌المللی بعنوان ابزار نگاه می‌کنند. ابزارهایی که می‌توان با پول و لابی و کنفرانس امنیتی و اندیشکده ها آن را مدیریت کرد و نتایج دلخواه را از آن بیرون کشید. نتایجی که گاهی همان دستور جنگ و خونریزی است اما چون از درون این محافل رسمی بیرون آمده، خونریزی مشروع است. جریان‌های ضدایرانی همواره در پوشش شبکه با ابعاد دیپلماتیک، حقوقی و رسانه و ... از این مسیر استفاده می‌کنند تا مقاصد خود را اجرایی کنند.

در ادامه تلاش لابی‌های ضد ایرانی در غرب، بعد از دعوت نازنین بنیادی[1]، بازیگر هالیوود و ۲ فعال حقوق بشری در نشست غیررسمی شورای امنیت، این بار در شهر هالیفکس کانادا روز شنبه ۲۸ آبان ماه کنفرانس جهانی امنیت موسوم به «کنفرانس هالیفکس»[2] به مدت ‌۲ روز برگزار شد.

 انگشت اپوزیسیون روی ماشه مکانیزم جنگی ناتو علیه ایران

این سازمان یک نشست و شبکه با حضور مقامات نظامی و سیاسی بین‌المللی، اساتید دانشگاهی و نویسندگان است. موضوع کنفرانس هالیفاکس، مسائل امنیتی در جهان و تقویت همکاری استراتژیک میان ملت‌های دموکراتیک است. این کنفرانس در سال ۲۰۰۹ با بودجه دولت آمریکا افتتاح شد و در سال ۲۰۱۱ مستقل شد.[3] در این نشست بیش از ۳۰۰ نماینده از بیش از ۷۰ کشور گرد هم می‌آیند و رسانه‌های کانادایی از آن به عنوان «داووس امنیت بین‌الملل» یاد می‌کنند. این نشست تنها رویداد در نوع خود در آمریکای شمالی است.

افرادی ایرانی حاضر در این نشست حامد اسماعیلیون، مسیح علی نژاد و نازنین افشین جم، فعال حقوق بشر بودند.

کارکرد چنین نشست‌هایی فارغ از عناوین تکراری و پراستفاده غیرانتفاعی یا فراجناحی، جلب‌توجه روی حوزه‌های موردنظر مجریان نشست، اثرگذاری بر روند تصمیم‌سازی سیاسیون و نهادهای بین‌المللی و ایجاد اجماع با رویکردی خاص در مباحث مطرح‌شده است.

فعال کردن مکانیزم جنگی ناتو، نقشه راه اپوزیسیون است

در توییتر رسمی این نشست، از ناتو و وزارت دفاع ملی کانادا به‌عنوان اسپانسر تشکر شده است. این‌طور به نظر می‌رسد که دعوت از افراد ضد ایرانی نزدیک به لابی‌های صهیونیستی با هدف استفاده از مکانیزم جنگی ناتو و تمرکز امکانات مالی، امنیتی و اطلاعاتی و نظامی بر روی ایران صورت می‌گیرد.

 انگشت اپوزیسیون روی ماشه مکانیزم جنگی ناتو علیه ایران

 انگشت اپوزیسیون روی ماشه مکانیزم جنگی ناتو علیه ایران

تبلیغات علیه ایران به‌واسطه بازیگران و پیاده‌نظامی چون اسماعیلیون و علی نژاد مراحل ابتدایی ایجاد اجماع علیه ایران و استفاده از مکانیزم جنگی ناتو است. نئومحافظه‌کاران و جنگ‌طلبان لزوماً لباس جنگی به تن ندارند؛ بلکه در قالب شیک‌پوشانی یقه سفید و با استفاده از الفاظ آزادی‌خواهی و حقوق بشر و حق زنان و اقلیت‌ها لزوم آغاز جنگ را تئوریزه می‌کنند. جنگ‌هایی به‌ظاهر مشروع و شیک که چند هزار کشته و چند میلیون آواره به همراه دارد.

رهبران گروه ۷ مخاطب اپوزیسیون ایرانی

خانم مسیح علی نژاد در این نشست تلاش می‌کند موضوع ایران را وارد سیاست "گروه ۷" کند. او در مورد دیدار با رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «من از او خواستم که اعتراض‌های ایران را با عنوان واقعی آن؛ انقلاب به رسمیت بشناسد که چنین کرد. از روسای گروه هفت می‌خواهم که با جمهوری اسلامی همان رفتاری را پی بگیرند که با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و پوتین کردند». او از کشورهای غربی خواست تا در مقابل جمهوری اسلامی متحد شوند و روابط خود را با تهران تقلیل دهند. علی نژاد با حمایت از تحریم‌های ایران گفت: «اگر رژیم جنگ‌افروز جمهوری اسلامی با اتحاد ما ایزوله شود، می‌تواند به مردم ایران این توان را بدهد تا بتوانند در داخل کار را تمام کنند». علی نژاد در اظهارنظری در همین نشست گفت: «نایاک به لابی‌های خارج از ایران می‌گوید به ایران حمله نکنید؛ من می‌گویم به حرف نایاک گوش نکنید! چون اصلاً کسی دنبال حمله نظامی نرفته است».

هم‌زمان با این اقدامات با هدف انزوای ایران، رئیس پارلمان اروپا ضمن استقبال از اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تأکید کرد که نمایندگان پارلمان در همین راستا تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی هیچ تماس مستقیمی میان پارلمان اروپا و همتایان رسمی در ایران برقرار نکنند. او شعار «زن، زندگی، آزادی» را هم به زبان فارسی در پایین توییت خود قرار داد و گفت: ما با شما معترضین ایران هستیم و با شما خواهیم ماند.[4]

 انگشت اپوزیسیون روی ماشه مکانیزم جنگی ناتو علیه ایران

اپوزیسیون خارج نشین؛ آلترناتیو یا دشمن ملت

رویکرد حمایت از اپوزیسیون خارج نشین ایرانی با نگاه آلترناتیوسازی از اهداف چنین نشست‌هایی است. مرحله‌ای از دشمنی با مردم یک کشور که سابقه آن به دشمنی آمریکا علیه کوبا می‌رسد. اپوزیسیونی که زمینه افزایش تحریم آمریکا علیه کوبا را به‌واسطه لابی کاسبان آمریکایی تحریم فراهم می‌کرد. علی نژاد گفت: این نخستین‌بار در تاریخ است که ما شاهد حس اتحاد اپوزیسیون در خارج و داخل ایران هستیم. وقتی به براندازی جمهوری اسلامی برسیم، ما همه با هم متحدیم. سران کشورهای دموکراتیک هم باید این را ببینند، متحد شوند و با ائتلافی از مخالفان شامل اپوزیسیون، فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی دیدار کنند.

مبارزان راه آزادی!

اسماعیلیون اما در جلسه‌ای با عنوان عجیب "مبارزان آزادی زنان" صحبت می‌کرد. عنوانی که از سوریه، لیبی، عراق تا افغانستان مورد بهره‌برداری قدرت‌های جنگ‌طلب دنیا بوده است. گروهک تروریستی منافقین از همین دست گروه‌ها بوده است! اسماعیلیون با ادعای نزدیک بودن انقلاب در ایران گفت: «تفاوت اعتراضات جاری با جنبش‌های قبلی این است که بر مبنای ایدئولوژی نیست و با شعار زن، زندگی، آزادی که در خاورمیانه بسیار پیشرو است؛ فکر می‌کنم این بار به سرانجام می‌رسد. بسیاری از مردم به این انقلاب امیدوارند و به زودی پایان جمهوری اسلامی فرا می‌رسد. تقاضای اصلی ما از دولت‌های غربی این است که مانع این راه نشوند».[5]

نازنین افشین‌جم، هنرمند و فعال حقوق بشر در مصاحبه با صدای آمریکا با راهبردی همانند تلاش نازنین بنیادی برای فعال کردن مکانیزم جنگی نهادهای بین‌المللی علیه ایران خواستار اقدام جدی از سوی جامعه بین‌المللی برای ایران شد. او افزود رهبران جهان باید اذعان کنند جمهوری اسلامی یک دولت «نامشروع» است که مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند. او گفت جمهوری اسلامی را از کمیته وضعیت زنان سازمان ملل متحد اخراج کنید و از طریق سازمان ملل سازوکاری برای مستند کردن جنایات در حال وقوع در ایران ایجاد کنید.

افشین‌جم از غرب خواست تا سفیران خود از ایران را فرا بخوانند و ادعا کرد ایران در سال‌های گذشته اعدام‌های چند هزار نفره داشته است.[6]

مبارزان آزادی، نه منادیان آزادی بلکه ابزار جریان‌های جنگ‌طلب هستند. کلید واژه‌ای جذاب برای انحراف افکار عمومی از جنایاتی که بر مبنای همین عبارت زیبا برنامه‌ریزی می‌شود. جنایت‌هایی که در همین نهادهای بین‌المللی در قالب قطع‌نامه مصوب می‌شود؛ مصوباتی بر مبنای اجماع جهانی! این روزها کلیدواژه‌هایی که در گذشته در روندهای جنگ‌طلبانه این چنینی علیه لیبی، سوریه، عراق و افغانستان لمللی ‌البکار رفت را دوباره می‌شنویم؛ این بار علیه ایران و از زبان هنرپیشه هالیوودی و خبرنگار و فعال حقوق بشری.


[1]-https://www.farsnews.ir/news/14010816000452

[2]-https://halifaxtheforum.org/

[3]-https://halifaxtheforum.org/mission

[4]-https://per.euronews.com/2022/11/21/eu-parliament-cuts-ties-with-iran-new-sanctions-to-protect-people-mahsa-amini?fromBreakingNews=1

[5]-https://www.bbc.com/persian/articles/cge5wqq7vg5o

[6]-https://ir.voanews.com/a/halifax-international-security-forum/6841736.html

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.