مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: ۶ رام قطار شامل ۳۰ دستگاه واگن خط سوم متروی این کلانشهر تامین شده و آماده آزمایش و بهره برداری است.

۳۰ دستگاه واگن خط سوم قطار شهری مشهد تامین شد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، کیانوش کیامرز اظهار کرد: شهرداری مشهد برای تامین واگن های مورد نیاز خط دوم مترو مشهد، قراردادی با یک شرکت چینی برای تامین ۱۰۰ دستگاه واگن منعقد کرد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اضافه کرد: ۷۰ دستگاه از این تعداد با بهره برداری خط دوم در اختیار قرار گرفت و وارد مدار بهره برداری شد و ۳۰ دستگاه دیگر نیز به مشهد تحویل داده شده که گروهی از مهندسان چینی سیگنالینگ این قطارها را طی ۱۰ روز آینده نصب می کنند.

وی گفت: این قطارها مازاد نیاز خط دوم هستند از این رو تا زمان بهره برداری از بخش اول خط سوم مترو، در خط دوم به مرحله آزمایش خواهند رفت تا پس از آن در خط سوم به بهره برداری برسند.

کیامرز افزود: ۶۰ دستگاه واگن نیز برای خط یکم متروی کلانشهر مشهد نیاز است که باید هر چه سریعتر تامین شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اضافه کرد: از سال ۹۸ وزارت کشور اعلام کرد که دولت باید واگن های مورد نیاز خطوط قطارشهری را تامین کند و برای خطوط قطارشهری مشهد نیز دولت عهده دار تامین ۱۵۰ دستگاه واگن شد اما تا کنون این واگن ها تامین نشده است که پیگیری ها برای تامین واگن مورد نیاز این خطوط مترویی ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.