داستان مالکیت تیم‌ها و باشگاه‌ها در فوتبال خراسان رضوی، موضوع امروز یا دیروز نیست. سال‌هاست فروش یا انتقال مالکیت در فوتبال این استان، سوژه رسانه‌ها شده است. از باشگاه‌های ریشه‌دار ابومسلم و پیام گرفته تا آخرین آبروریزی فوتبالی یک باشگاه که سرنوشت شومی برای شهرخودرو رقم زد و به طور کامل از صفحه روزگار حذفش کرد همه و همه نمونه‌هایی تأسف‌بار از قصه فروش و انتقال مالکیت‌های فوتبالی را برای فوتبال خراسان رضوی بجای گذاشته است.

واگذاری‌های مسئله‌دار در فوتبال خراسان

به گزارش قدس خراسان آنلاین، ابومسلم، پیام و شهرخودرو بارزترین‌های جمع جنگ مالکیتی در حوزه تیمداری در فوتبال استان بودند که با همه پیشینه‌ای که داشتند، اکنون اثری از آن‌ها نمانده است! واقعیت تلخ داد و ستدهای باشگاهی فوتبال خراسان رضوی به تیم‌های نامدار سطح اولی ختم نمی‌شود و گاهی این تراژدی با همان درام آشنای همیشگی به نوعی دیگر در تیم‌ها و باشگاه‌های لیگ‌های پایین‌تر دیده می‌شود که شاید آخرین آن‌ها مربوط به تیم فوتبال شادکام؛ نماینده خراسان رضوی در لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور باشد.

شادکام یا کهن پارسا یا اگر ریشه‌ای‌تر بخواهیم عنوان کنیم، تیم فوتبال مهاجر نوین نماینده فوتبال استان در مرحله دوم لیگ دسته سوم است که گویا پس از پایان مسابقات لیگ با ادعاهایی که درباره مالکیت آن وجود دارد، در حال حاضر وارد فاز جدیدی از اختلافات سریالی مالکیت‌های باشگاهی خراسان رضوی شده است.

همان‌گونه که بیان شد این تیم ابتدا با نام مهاجر نوین اداره می‌شد که پس از خرید و انتقال امتیاز، این تیم به کهن پارسا تغییر نام داد. تغییر نام این نماینده فوتبال استان گویا به همین‌جا ختم نشده و در پروسه‌ای کهن پارسا این بار به شادکام تغییر نام داد و با این اسم و مشخصات در مرحله دوم لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور به عنوان نماینده خراسان رضوی شرکت داده شد. تا اینجای کار که همه چیز عادی به نظر می‌رسد و شادکام رقابت‌های لیگ را به پایان می‌رساند؛ اما داستان از جایی شروع می‌شود که شخصی به اسم علی اسفندیاری ادعا می‌کند محمد شادکام که گویا هزینه‌های این تیم را برای حضور در لیگ پرداخت کرده و در این مدت تیم با نام وی در رقابت‌ها شرکت داشته، دچار تخلف شده و با داشتن تنها یک وکالت کاری توانسته مالکیت باشگاه را به نام خود تغییر دهد!

اختلافی که در حال حاضر بالا گرفته و ادعا و دفاع دو طرف به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال کشیده شده است.

انتقال مالکیت با وکالت کاری!

علی اسفندیاری درخصوص آنچه مورد ادعای وی است، به قدس گفت: بر اساس توافقی که با آقای شادکام داشتیم برای اینکه وی بتواند پیگیر امور باشگاه کهن پارسا باشد به وی وکالت کاری دادیم و ایشان با تخلفی که انجام شده، تیم را به نام خودش زده است. موضوع خیلی مهم برای ما این است که چطور آقای شادکام با وکالت کاری توانسته مالکیت تیم را منتقل کند.

وی ادامه می‌دهد: بلافاصله پس از اینکه متوجه این موضوع شدیم به هیئت فوتبال اعتراض کردیم. پاسخی که دادند این بود که مهر باشگاه را آقای شادکام آورده و تیم را به نام او زدیم! مگر می‌شود با آوردن یک مهر، مالکیت را منتقل کرد؟

اسفندیاری افزود: نکته جالب اینجاست وکالتی که کاری بود هم پس از دو یا سه ماه باطل شد؛ اما آقای شادکام گفت من پول امتیاز را می‌دهم و رضایت شما را جلب می‌کنم. پول پرداخت نشد و حتی آقای شادکام امتیاز را به شخص دیگری واگذار کرد که این نیز داستان دیگری است.

وی بیان کرد: با توجه به آنچه اتفاق افتاده و بر اساس مستنداتی که ارائه کردیم، موضوع برای تعیین تکلیف به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال فرستاده که در چند روز آینده همه چیز مشخص خواهد شد. جدا از این تصمیم داریم به دنبال شکایت کیفری از آقای شادکام هم باشیم.

محمد شادکام در واکنش به آنچه علی اسفندیاری در خصوص موضوع مالکیت این باشگاه مطرح کرده، به قدس می‌گوید: آقای اسفندیاری که این مباحث را مطرح کرده در این بین هیچ کاره است! من این آقا را دو ماه بیشتر نیست که می‌شناسم. آنچه هست بین من و آقای حسینی به عنوان مالک باشگاه کهن پارسا اتفاق افتاده است.

وکالت جامع برای شادکام

وی ادامه می‌دهد: آقای حسینی که از برج‌سازان تهران است و ورودش به فوتبال استان هم مفصل بوده، پس از پروسه‌ طی شده و اتفاقی که افتاده تمایلی به اداره باشگاه کهن پارسا نداشته است. پس از این موضوع‌ها خیلی اتفاقی من با آقای حسینی آشنا شدم و در جلسه‌ای که در تهران با هم داشتیم او وکالت جامعی که در پایان آن نوشته شده با اختیارات تامه و مطلقه، با اسناد و مدارک کامل به من داد. پس از آن، روزی که آخرین زمان ثبت قرارداد بازیکنان بود، تمام امور باشگاه به دوش من افتاد. همه چیز با اطلاع آقای حسینی جلو رفت و حتی تغییر نام باشگاه نیز انجام شد. آقای حسینی برای اینکه یک نفر پیگیر همان موضوعات شخصی پیشین باشد، آقایی به نام اسفندیاری را معرفی کرد که این آقا پس از مدتی پرسید: تیم را خودت برمی‌داری؟ گفتم تیم را برمی‌دارم به این شرط که یک واحد آپارتمان که در خیابان آیت‌الله بهجت در حال آماده شدن است، در قبال آن بدهم. چون آقای حسینی قبلاً گفته بود هر توافق و اقدامی می‌خواهید با هم داشته باشید. من هیچ اراده‌ای برای آمدن به مشهد ندارم. همان آپارتمان را به آقای اسفندیاری بده و تمام.

وی درباره ورود شخص سوم و هزینه‌های میلیاردی برای تیم شادکام ادامه داد: ۱/۵ میلیارد تومان برای تیم تا نیم فصل هزینه کردم و تیم در صدر جدول بود و با سه برد دیگر می‌توانست به لیگ دسته دوم برود. اسفندیاری که دید با این اتفاق امتیاز ۲میلیاردی، ۱۰ میلیارد می‌شود، گفت آپارتمان به درد ما نمی‌خورد. یا پول بدهید یا تیم را برگردانید. هزینه‌های تیم را خودمان می‌دهیم که با این شرایط من دلسرد شدم و هم اینکه هزینه‌های ادامه لیگ را نمی‌توانستیم بدهیم. از این رو شخص دیگری که از دوستان من بود قبول کرد هزینه‌های تیم را بدهد. من هم برای اینکه حسن نیتم را نشان بدهم ۵۰ درصد سهام را به نام او زدم. داستان واگذاری امتیاز توسط من همین است که ۱۰ روز پیش تمام پولی را که دوستم هزینه کرده بود، دادم و تیم را به اسم خودم کامل برگرداندم.

وی اظهار کرد: همه شواهد و اسناد به نفع من است و حتی آقای اسفندیاری چند وقت پیش چشم در چشم آقای حیدری، دبیر هیئت فوتبال استان پیش خودم گفت ما تیم را به آقای شادکام فروختیم. چطور می‌شود که اکنون این ادعاها را مطرح می‌کند؟ حتی اگر به قول آقای اسفندیاری وکالت من کاری بوده باید هزینه‌هایی که من برای تیم کردم، پرداخت شود. هزینه ۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومانی که من در یک سال پرداخت کردم و هشت ماه حقوقم را پرداخت کنند، تیم مال خودشان. در حال حاضر هم منتظر رأی کمیته تعیین وضعیت فدراسیون هستیم. هر رأیی که این کمیته صادر کند، قبول خواهم کرد.

ملاک رأی کمیته تعیین وضعیت

محسن حیدری، دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: شکایتی در خصوص نحوه نقل و انتقال این باشگاه تنظیم و به فدراسیون فوتبال ارسال شده تا کمیته تعیین وضعیت فدراسیون درباره آن اعلام نظر و صدور رأی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هیئت تنها با داشتن وکالت کاری اقدام به انتقال مالکیت کرده است، اظهار کرد: یک سری اسناد به هیئت ارائه شده که مدیریت تیم به آقای شادکام واگذار شده است و این گونه نیست که تنها با یک وکالت کاری این موضوع اتفاق افتاده باشد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد با توجه به زمان کمی که برای ثبت قرارداد بازیکنان وجود داشت، تیم نمی‌توانست در مسابقات شرکت کند. در حال حاضر هم همان طور که عنوان شد چنانچه کمیته تعیین وضعیت رأی به نفع آقای اسفندیاری بدهد، بی‌شک مطابق با همان رأی اقدام خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.