۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
کد خبر: 831102

خداوند در صفحه ۹۵ قران کریم از اهمیت برپایی نماز حتی در میدان جنگ و معیار قضاوت عادلانه سخن می‌گوید.

ترتیل صفحه ۹۵ قرآن کربم+ تفسیر کوتاه

در صفحه ۹۵ قرآن کریم که شامل آیات ۱۰۲ تا ۱۰۵ سوره مبارکه نساء می‌شود، خداوند بر اهمیت برپایی نماز حتی در میدان جنگ تاکید می‌کند. همچنین می‌توان این نکته را نیز برداشت کرد که در هنگام برپایی دو امر واجب، مانند نماز و جهاد، هیچکدام نباید فدای دیگری شود. همچنین در آیه ۱۰۴ این نکته مطرح می‌شود که در هنگامه جنگ، بر هر دو گروه مسلمانان و کفار رنج و سختی وارد می‌شود، با این تفاوت که مسلمانان به امید پیروزی و پاداش در راه خدا می‌جنگند و کفار برای اهدافی دنیوی؛ پس این سختی‌ها نباید شما را از جهاد در راه حق ناامید کند.

در آیات پایانی این صفحه نیز به قضاوت عادلانه و بر مبنای حق (قرآن) تاکید شده‌است. یکی از ماجراهایی که در شان نزول این آیه روایت شده از این قرار است که در یکی از جنگ‌‏ها، یکی از مسلمانان زرهی سرقت کرد. چون در آستانۀ رسوایی قرار گرفت، زره را به خانۀ یک یهودی انداخت و افرادی را مأمور کرد که بگویند: یهودی سارق است، نه فلانی. پیامبر، طبق ظاهر، حکم به تبرئۀ آن مسلمان کرد. امّا نزول این آیه، آن یهودی را تبرئه کرد.

این آیه به روشنی بیان می‌کند که تنها معیار قضاوت حق است و حتّی اگر یک مسلمان به یک یهودی ظلم کند، باید براساس حق و عدالت با او رفتار کرد.

در ادامه می‌توانید ترتیل و ترجمه این آیات نورانی را بخوانید و بشنوید:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.