مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این محصول پیچیدگی های متعددی برای استارت دارد، بخشی از آن شامل فرمولاسیون می باشد که ما حدود ۵ سال در این زمینه تحقیق و توسعه انجام دادیم، در حال حاضر فرمول را داریم و بخش دیگر مربوط به تجهیزات ساخت و مواد اولیه که قسمتی از آن را داخل کشور تولید کردیم و قسمت دیگر آن وارداتی است.

پانسمان‌های پلیمری، درمان زخم های مترشح!

حامد دائمی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ژرف اندیشان زیست بسپار در گفت‌وگو با قدس آنلاین گفت: این پانسمان ها کاملا وارداتی هستند و تعداد قابل توجهی از این پانسمان ها مورد نیاز است‌. ما سالانه حدود یک میلیون عدد از این پانسمان ها را وارد کشور می کنیم و هزینه حدود ۵ میلیون دلار برای واردات این پانسمان ها تخمین زده می شود.

وی در راستای تولید این محصول ادامه داد: قاعدتا اگر بتوانیم این محصول را به طور کامل در کشور تولید کنیم هم ارزش مالی خوبی می تواند داشته باشد و هم از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند به طور کلی این سازمان ها معمولاً به روش های ریسندگی ساخته می شوند.

دائمی افزود: البته این دستگاه‌هایی است که ما پیگیر آن بودیم تا به صورت آماده از داخل کشور خریداری کنیم اما متاسفانه سازه ای برای این دستگاه پیدا نکردیم. با توجه به این نکته خودمان وارد ساخت شدیم و سال ۹۹ محصول دستگاه ریسندگی ما به عنوان محصول برتر در پارک فناوری پردیس توسط معاون علمی ریاست جمهوری رونمایی شد. از همان زمان کارمان به صورت جدی آغاز شد.

این فناور موفق توضیحی کوتاه درمورد فرآیند محصول بیان کرد و گفت: این محصول پیچیدگی های متعددی برای استارت دارد، بخشی از آن شامل فرمولاسیون می باشد که ما حدود ۵ سال در این زمینه تحقیق و توسعه انجام دادیم، در حال حاضر فرمول را داریم و بخش دیگر مربوط به تجهیزات ساخت و مواد اولیه که قسمتی از آن را داخل کشور تولید کردیم و قسمت دیگر آن وارداتی است.

دائمی در پایان اظهار داشت: ویژگی هایی در ارتباط با اخذ مجوز از اداره تجهیزات پزشکی و زمان‌بر بودن این فرآیند است که امیدواریم با زمان کمتری بتوانیم این فرایند را طی کنیم و محصول نهایی مان را وارد بازار شود.

مریم زارع، مسئول فنی شرکت ژرف اندیشان زیست بسپار در گفت‌وگو با قدس آنلاین گفت: این پانسمان پلیمری به دلیل ماهیت قدرت جذب بالا کاربردهای گونانی دارد.

وی ادامه داد: پانسمان های پلیمری قدرت حدود ۱۰۰ برابر جذبش می تواند رطوبت داشته باشد و برای زخم هایی که ترشحات دارند مورد استفاده قرار گرفته است مانند زخم پای دیابتی، زخم های حفره ای، زخم جراحی و یا زخم های سوختگی که دارای ترشح هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

زارع در مورد ادامه فعالیت ها در این زمینه افزود: تا به امروز به صورت وارداتی داخل کشور وجود داشته و ما توانستیم دانش را بومی‌سازی کنیم و به صورت کشور دانش بنیان در حال کار روی این محصول هستیم و این دانش را در شرکت به دست آوردیم و الان مشغول به اخذ مجوزها و دریافت تایید سازمان تجهیزات پزشکی و آزمونهای مورد نیاز هستیم.

خبرنگار: حدیث محمدگلی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.