۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 831823

انیمیشن «لوپتو» در بولیوی و بمبئی به نمایش درآمده تا بعد از «پسر دلفینی» دیگر نماینده انیمیشن ایرانی باشد که پایش به جشنواره‌های خارجی باز می‌شود.

شروع جهانگردی «لوپتو»

به گزارش قدس آنلاین، چندی است حضورِ انیمیشن‌های ایرانی در سینمای ایران هم آمار فروش را بالا برده و هم نگاهِ‌جامعه جهانی را به انیماتورهای کشورمان جلب کرده است.

چندی پیش «پسر دلفینی» توانست مدتی جایگاه پرفروش‌ترین‌ها در سینمای ایران را به خودش اختصاص بدهد و حضورش کماکان در جشنواره‌های خارجی ادامه دارد.

انیمیشنِ این روزهای سینمای ایران «لوپتو» است که به تازگی اکران خود را در سینماهای ایران آغاز کرده و پایش به جشنواره‌های خارجی باز شده است.

اکران این انیمیشن ایرانی در بولیوی و بمبئی مطرح است که می‌تواند چراغِ سبزی برای توسعه پویانمایی در کشور باشد.

انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه محصول مرکز انیمیشن سوره به بخش رقابتی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سیه‌را راه یافت. این جشنواره از امروز (دوم) آغاز شده و تا چهارم دسامبر ۲۰۲۲ برابر با یازده تا سیزده آذرماه ۱۴۰۱ در شهر سانتاکروز کشور بولیوی در حال برگزاری است.

همچنین انیمیشن سینمایی لوپتو به بخش رقابتی سومین دوره جشنواره جهانی کیدز سینما راه پیدا کرده است. این جشنواره از امروز در در شهر بمبئی کشور هند آغاز شده و به فیلم‌هایی با محوریت کودکان و با شعار «آینده بهتر برای کودکان» می‌پردازد.

«لوپتو» با تکنیک سه بعدی و برگرفته از قصه و فضایی کاملا ایرانی، در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان جوان کرمانی تولید شده است.

این انیمیشن در طول یک ماه اکران خود با استقبال کودکان و خانواده‌ها، توانسته صدرنشین گیشه ماهانه سینماهای ایران شود و هم‌اکنون با جذب ۲۴۰ هزار مخاطب، در مرز فروش ۶ میلیارد تومانی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.