مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: حدود ۱۱ درصد جمعیت تهران یعنی معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر افراد دارای معلولیت هستند.

یک میلیون و 100 هزار معلول در پایتخت زندگی می کنند

به گزارش قدس آنلاین، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در حاشیه برگزاری اولین دوره لیگ بازی‌های افراد دارای معلولیت که به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار شده بود و در جمع خبرنگاران گفت: این دوره از مسابقات ورزشی با شرکت ۱۲۰۰ نفر و در هفت گروه دارای معلولیت در ۳۶ رشته ورزشی برگزار شد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان دارای معلولیت در گروه‌های طیف اوتیسم، کوتاه قامتان، سندرم دان، افراد دارای معلولیت‌های جسمی حرکتی، بینایی و شنوایی و ایستاده و نشسته در دو گروه بانوان و آقایان با یکدیگر به رقابت پرداختند و امروز مراسم اختتامیه این مسابقات برگزار و در آن نفرات برگزیده هدایای خود را دریافت کردند.

صاحب با بیان اینکه ۱۰ الی ۱۵ درصد هر جامعه‌ای را معلولین تشکیل می‌دهند اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در تهران نیز حدود ۱۱ درصد یعنی معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر افراد دارای معلولیت وجود داشته باشد و مسابقات این چنینی با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی در افراد معلول توسط شهرداری تهران به میزبانی منطقه ۷ برگزار شد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به وجود گله‌مندی در حوزه هزینه‌های ورزشی معلولین، گفت: این گله‌مندی درست است و باید نهادهای مختلف در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند تا تسهیل در حوزه ورزش معلولین محقق شود در شهرداری تهران تلاش شده با ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش تلاش شده لبخند برای افراد دارای معلولیت به ارمغان آورده شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهرداری تهران با مناسب سازی معابر و بوستان‌ها تلاش می‌کند که زمینه حضور افراد دارای معلولیت در جامعه را تسهیل کند، افزود: البته از نظر مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز برای معلولین چالش‌هایی وجود دارد و نیاز دارد که زیرساخت‌های فرهنگی لازم نیز برای معلولین فراهم شود و چالش‌های آنها پیگیری شود. در حقیقت باید مناسب سازی فرهنگی نیز در حوزه معلولین مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.