مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص تداوم بارش برف و باران همراه با ماندگاری هوای سرد در این استان، اطلاعیه هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، در این اطلاعیه آمده است، گسترس و نفوذ سامانه سرد و ناپایدار در استان سبب افزایش حجم بارندگی و برف در بیشتر مناطق خراسان رضوی به ویژه نیمه شمالی این استان برای ساعات عصر و یکشنبه شب خواهد شد، بر این اساس بارش‌ها به شکل پراکنده تا قبل از ظهر فردا، دوشنبه ادامه دارد.

بر اساس این اطلاعیه، ماندگاری هوای سرد تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی همراه با یخ‌زدگی و لغزندگی محورها و معابر ادامه دارد. تشکیل مه، کاهش دید، وزش باد شدید در محورهای سردسیر و کوهستانی همراه با کولاک برف از دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه در استان است.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به تمهیدات لازم در خصوص تامین سوخت و تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها تاکید کرده است و از کشاورزان خواسته است برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین در این اطلاعیه نسبت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از سوی رانندگان در ترددهای جاده‌ای به خصوص محورهای سردسیر و کوهستانی استان تأکید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.