رئیس پیشگیری و درمان بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۴ هزار و ۲۳۶ دز واکسن آنفلوانزا تاکنون در مناطق تحت پوشش دانشگاه تزریق شده است.

تزریق بیش از ۱۴ هزار واکسن آنفلوانزا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، زهرا نهبندانی اظهار کرد: هر ساله در فصول سرد شاهد شیوع بیماری آنفلوانزا هستیم که این بیماری برای برخی از افراد می تواد خطر آفرین باشد از همین رو ۱۴ هزار و ۲۳۶ دز واکسن آنفلوانزا تاکنون در مناطق تحت پوشش دانشگاه تزریق شده است.

رئیس پیشگیری و درمان بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزا همانند سایر بیماریهای ویروسی از سرعت سرایت بالایی برخوردار است از همین رو گروه های در معرض خطر در زمان شیوع این بیماری نیازمند اقدامات ایمنی زایی هستند، خاطر نشان کرد: بیماری آنفلوانزا برای سالمندان، مادران باردار، بیماران زمینه ای و کودکان نقص ایمنی و کادر بهداشت و درمان می تواند خطر آفرین باشد.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا با همکاری وزارت بهداشت قبل از شروع فصل سرما در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار می گیرد، گفت: از ابتدای شروع فصل سرما تاکنون ۱۴ هزار و ۲۳۶ دز واکسن آنفلوانزا تزریق شده است.

دکتر نهبندانی بیان کرد: همچنین به منظور جلوگیری از شیوع بیماری سرخک ، تمام اتباع و مهاجرین ۹ ماه تا ۳۰ سال واکسن سرخک دریافت کرده اند.

رئیس پیشگیری و درمان بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری سرخک در کشور همسایه افغانستان شایع است از همین رو همه اتباع و مهاجرین واکسن این بیماری را دریافت می کنند و تاکنون بیش از ۷۲ هزار دز واکسن برای این قشر تزریق شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.