اکران‌های خارجی فیلم سینمایی «پسر دلفینی» همچنان ادامه دارد، اکران ترکیه به تازگی آغاز شده، ما امیدواریم تعداد مخاطباندر ترکیه به بیش از ۵۰۰ هزار نفر برسد.

بی‌مهری‌ها به انیمیشن حاصل سلبریتی‌محور بودن سینمای ایران است

به گزارش قدس آنلاین، طبق اعلام خبرگزاری صدا و سیما، تهیه کننده پسردلفینی گفت: اکران فیلم «پسر دلفینی» تا پایان سال ادامه دارد و اوایل سال آینده به صورت آنلاین اکران خواهد شد چراکه بسیاری از افراد به دلیل شرایطی که در جامعه حاکم است، فیلم را ببینند. هدف اصلی ما این است که بچه‌ها بتوانند این انیمیشن ایرانی را ببینند، از دیدن آن لذت ببرند و پیام فیلم را دریافت کنند. اکران‌های خارجی فیلم سینمایی «پسر دلفینی» همچنان ادامه دارد، اکران ترکیه به تازگی آغاز شده، پیش‌بینی بر این است که در این کشور حداقل ۳۰۰ هزار نفر مخاطب خواهد داشت، اما ما امیدواریم تعداد مخاطبان به بیش از ۵۰۰ هزار نفر برسد.

وی افزود: ما در حال برداشتن گام‌های مهمی برای انیمیشن ایران هستیم و فکر می‌کنم برخی مواقع بی‌مهری‌هایی که به این سینما می‌شود باعث شده انیمیشن سعی کند راه خود را در مسیر دیگری باز کند؛ مسیری که در آن قرار است قضاوت مخاطب عیار یک اثر را بسنجد و در این مسیر از حمایت‌های مختلف و همراهی سلبریتی‌ها صرف نظر کرده است. سینمای ایران تا حد زیادی درگیر سلبریتی‌ها است و به همین دلیل انیمیشن در آن همیشه مهجور بوده، اما از آنجا که انیمیشن مرز نمی‌شناسد می‌تواند با یک بومی‌سازی خوب مسیر خود را در دنیا باز کند و در کشورهای دیگر نمایش داده شود، به طوری که مخاطبان هر کشور نسبت به آن احساس تعلق داشته باشند.

محمد امین همدانی عنوان کرد: اگر قرار باشد انیمیشن در کنار فیلم‌های سینمایی در جشنواره فجر حضور داشته باشد، طبیعتاً این جشنواره به انیمیشن رغبت چندانی نشان نمی‌دهد، چراکه قرار نیست روی فرش قرمز جشنواره سلبریتی خاصی حضور داشته باشد. سلبریتی انیمیشن مخاطبان کودکش هستند که معمولاً خیلی به چشم نمی‌آیند و برای سیاستگذاری جذاب نیستند چراکه پروپاگاندا ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل هر گاه انیمیشن به جشنواره فجر یا هر رویداد دیگری راه پیدا کرده اگر چه حضور موفق و حتی پرفروشی داشته، اما در سیاستگذاری‌ها با تردید به سمتش رفته‌اند، این در حالی است که انیمیشن سبد مخاطب جدیدی را به سینما اضافه می‌کند و در نتیجه برای کل سینما مفید است. قدرت چهره و سلبریتی‌ها معمولاً برای سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری مسیر امن‌تری است و در نتیجه به آثاری با حضور سلبریتی‌ها اهمیت داده شود. اصولا یکی از اصلی‌ترین عواملی که سینمای انیمیشن مورد بی‌مهری قرار گرفته سلبریتی‌محور بودن جریان‌های سینمایی ما است.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.