شهردار تهران گفت: پشتیبانی ما در موضوع معلمان می‌تواند این باشد که به دغدغه فراغت و مسکن آنها توجه کنیم و طی چند سال مشکل مسکن آنها را حل کنیم.

زاکانی وعده داد: مشکل مسکن معلمان را حل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه مقدمات تهیه سند همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با موضوع مولدسازی سرمایه‌های آموزش و پرورش با رویکرد نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی و همچنین تولید مسکن برای فرهنگیان که با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش و شهرداری برگزار شد، درباره موضوعات مشترک و ایجاد هم افزایی بین این دو مجموعه بحث و تبادل نظر شد.

شهردار تهران در این جلسه اظهار کرد: تکیه کار ما به مسائل فرهنگی است. بنیان فرهنگی همه شئون جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از آنجا که این بنیان خودش تحت تأثیر تعلیم و تربیت است، بالطبع ما نیز وظایف و تکالیفی را نسبت به نهاد تعلیم و تربیت داریم.

وی با بیان اینکه در شهرداری در سه سطح می‌توانیم در خدمت شما باشیم که ناظر به مدارس، معلمین و دانش آموزان است، افزود: درباره مدارس حداقل خدمت ما، کمک به بازسازی مدارس است.

وی ادامه داد: به سازمان نوسازی بیان کردیم که کل مدارس تهران را روی نقشه و پارسل های مربوطه استخراج کنند. نیازمند این هستیم پیشنهادی را برای بازطراحی کل مدارس داشته باشیم و بتوانیم یک تفاهم بزرگ منعقد کنیم که در آن ظرفیت‌های آموزش و پرورش مولدسازی شود و در خدمت توسعه آموزشی قرار می‌گیرد.

زاکانی خاطر نشان کرد: نکته بعدی قبول مسئولیت مدارس است. ما می‌توانیم ۳۵۳ مدرسه را در محلات شهر پشتیبانی کنیم و باری را از دوش آموزش و پرورش برداریم.

شهردار تهران اضافه کرد: پشتیبانی ما در موضوع معلمان می‌تواند این باشد که به دغدغه فراغت و مسکن آنها توجه کنیم و ظرف چند سال مشکل مسکن آنها را حل کنیم. همچنین یک ارتباط و پیوستگی جدی با آنها داشته باشیم و از ظرفیت این قشر در مجموعه خودمان استفاده کنیم و بخشی از ظرفیت‌های خودمان را در محلات با استفاده از تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت معلمان بارور کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: می‌توان یک اوقات فراغت مؤثر و رشد دهنده را برای دانش آموزان مدنظر داشت. همچنین می‌توان فعالیت‌های فوق برنامه برای دانش آموزان با استفاده از ظرفیت‌های مختلف شهرداری انجام داد. علاوه بر این می‌توانیم چند اردوگاه را در تهران راه اندازی کنیم و در خدمت نوجوانان قرار دهیم.

زاکانی یادآور شد: موضوع به کار گیری دانش آموزان برای تحول در محلات می‌تواند مورد توجه قرار گیرد تا دانش‌آموز یک عنصر اثر گذار در جامعه باشد و مدیریت شهری را نقد کند و با آن ارتباط بگیرد؛ یک نمونه از این محور، گروه‌های دوام است که دانش آموزان می‌توانند در این موضوع به ما کمک کنند.

شهردار تهران در پایان با بیان اینکه می‌توانیم یک بسته‌ای را در زمینه ارتباطمان داشته باشیم و در خدمت آموزش و پرورش به عنوان بخش اثر گذار جامعه باشیم و نقشی در ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید با همکاری دو مجموعه درباره بخش‌های مختلف به یک نقشه راه مشترک برسیم.

استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی در مسیر الگوسازی تهران در حوزه تعلیم و تربیت عمومی

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است را مورد توجه قرار دهیم، گفت: باید بنای تربیتی را به عنوان یک الگوی مادر و قابل تسری داشته باشیم تا در استان‌های دیگر نیز قابلیت اجرا داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بحث مولد سازی که توسط سران قوا به تأیید رسید و رهبری معظم انقلاب نیز تأیید فرمودند باید تفاهم نامه‌ها را امضا و بعد از آن سریعاً آن را اجرا کنیم، افزود: ظرفیت‌های زیادی در حوزه فضا و ساخت و ساز داریم که باید نقص‌ها را در این زمینه برطرف کنیم.

نوری همچنین ادامه داد: امیدواریم بتوانیم شهر تهران را بر اساس هویت‌های ایرانی-اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت عمومی به جهان نشان دهیم و اگر در این راه از ظرفیت گروه‌های مردمی نیز استفاده کنیم می‌تواند الگویی پایدار، مانا، جذاب و قابل ارائه برای کشور ما و دیگر کشورها به نمایش گذاشته شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.