رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت : انقلاب اسلامی یک انقلاب فاطمی بود و نهضت فاطمی، نهضتی است که حضرت فاطمه(س) برای امتداد بخشی به نهضت پیامبر اکرم(ص) انجام داد.

انقلاب اسلامی، یک انقلاب فاطمی است 

به گزارش قدس خراسان آنلاین، همزمان با شروع ایام فاطمیه، اجتماع بزرگ زنان و دختران فاطمی در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی صبح امروز ١٧ آذر ماه برگزار شد.

در این اجتماع زنان زائر و مجاور ضمن عزاداری برای ایام شهادت حضرت زهرا(س)، همسنگر با شهدای امنیت، هم نوا با بانوان انقلابی و شهید پرور به رسم پاسداری از حجاب و اقتدار زن مسلمان، برای پاسداشت چادر حضرت زهرا(س) هم پیمان شدند.

در مراسم اجتماع زنان فاطمی که با مداحی مداحان اهل البیت(ع)، دکلمه خوانی و اجرای گروه سرود گلدسته های حضرت همراه بود، زنان فاطمی بیانیه اجتماع خود را قرائت کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: " فرصت یادبود حضرت زهرا(ع)، فرصت مغتنمی برای زن مسلمان است تا هویت زن مسلمان و ارزش های والای زن مسلمان در نظر اسلام و در پرتو نظام اسلامی مورد توجه قرار بگیرد. در چنین شرایطی جا دارد زن مسلمان با تعقل در مفاهیم اسلامی و ارزشگذاری های اسلامی و خطوطی که برای موفقیت زنان و مردان پیش بینی شده است، هویت خود را بازیابی کند و قامت رسای استقلال را در مقابل وسوسه ها و سفسطه ها عوامل صهیونیسم و سرمایه گذاری و رزاندوزی غرب به نمایش دربیاورد. بزرگداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) یک حرکت نمادین است اما معنایش این است که زن باید در یک صراط حرکت کند که عظمت و بزرگی زن تقوا، دانش، ایستادن در میادین گوناگون و همه زینت ها و خصلت های معنوی است. ما با تکیه بر عقلانیت فاطمی پا در راه انقلابی گذاشته ایم که از دوران جهالت به در آمد و دستاورد آن موفقیت ها و رشد زنان در عرصه های گوناگون کشور شد".

همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با حضور در اجتماع زنان و دختران فاطمی به سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فاطمی بود و نهضت فاطمی، نهضتی است که حضرت فاطمه(س) برای امتداد بخشی به نهضت پیامبر اکرم(ص) انجام داد.

وی افزود: جامعه ما بعد از قرن ها به ندای آن حضرت پاسخ داد و به رهبری امام خمینی این قیام را زنده کرد و فتح قریب شد و چشم عالم را خیره کرد.

علی اکبری ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی چند نکته برجسته بود. اولین نکته حضور پیشرو و تاثیر گذار زنان در انقلاب بود، علاوه بر این، پیام انقلاب اسلامی که یک حرکت بزرگ برای دستیابی به حیات طیبه بود، در جامعیت مدرن و جدید در نوع نگاه به زن گرامی داشت هویت زن را به همراه خود داشت.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: در روزگاری نور انقلاب اسلامی ما درخشید که جامعه زیر فشار و ظلمات و تاریکی های جهالت جدید قرار داشت، جهالت اول در زمان پیامبر اکرم (ص) بود که به زنان به دید تحقیر نگاه می شد و از جمله کارهای بزرگ نهضت پیامبر برافراشتن پرچم هویت، شخصیت و شکوه زنان بود.

وی تصریح کرد: وقتی پرچم انقلاب اسلامی افراشته شد زمانه ای بود که بانوان ما از یک سو زیر نگاه تحقیر آمیز در حاشیه بودند و به آنان ستم می شد و امکان نقش آفرینی گاها به اسم اسلام به آنان داده نمی شد. و از طرف دیگر در محیط فشار جاهلیت جدید یک نگرش مرد ستیزانه در قالب دفاع از زن با تفکر فمنیسم شکل گرفته بود که ابعاد مادری و همسری یک زن را تحت شعاع خود قرار داده بود.

علی اکبری در ادامه گفت: یک نگاه دیگر به زن وجود داشت و آن این بود که زن به عنوان یک کالا با ظاهری آراسته برای کام جویی مردان وسیله شده بود و یا وسیله ای برای فروش کالا با استفاده از جلوه های نو جایگاه خاصی پیدا کرده بود که در هر صورت زن مورد ستم بود که به برکت انقلاب اسلامی این نگاه از روی زن برداشته شد.

گفتنی است پایان بخش مراسم اجتماع زنان فاطمی در حرم مطهر رضوی اقامه نماز ظهر و عصر بود.

خبرنگار: طاهره فجر داودلی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.