معاون وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس بین المللی بی طرفی با وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار کرد.

دیدار معاون وزیر امور خارجه با وزیر خارجه ترکمنستان

به گزارش قدس آنلاین «رضا نجفی»، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با «رشید مرودوف»، وزیر خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد و پیام دعوت وزیر امور خارجه برای سفر وی به تهران را ابلاغ کرد.

«نجفی» در این دیدار که روز یکشنبه با حضور سفیر کشورمان در ترکمنستان و در حاشیه اجلاس بین‌المللی «گفت‌وگو، تضمینی برای صلح» در «عشق‌آباد»، پایتخت ترکمنستان برگزار شد، بر اهمیت حفظ و گسترش مناسبات با کشورهای همسایه به‌ عنوان اولویت اساسی سیاست خارجی آیت الله رئیسی در دولت سیزدهم تاکید و ابراز امیدواری کرد که روند همکاری‌های دو کشور دوست در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای تداوم یابد.

وزیر خارجه ترکمنستان نیز در این ملاقات ضمن ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت «رستم قاسمی»، وزیر پیشین راه‌ وشهرسازی کشورمان و یادآوری اهتمام آن فقید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه، به مرور موضوعات مختلف در روابط میان دو کشور پرداخت و بر آمادگی ترکمنستان برای تقویت ارتباطات فیمابین تاکید کرد.

«رضا نجفی»، برای شرکت در نشست بین‌المللی گروه دوستان بی‌طرفی برای صلح، امنیت و توسعه پایدار که به ابتکار ترکمنستان تشکیل شده، به «عشق‌آباد» سفر کرده است.

منبع: خبرگزاری میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.