پلیس فرانسه در پی حوادث رخ‌داده پس از پیروزی تیم ملی فوتبال مراکش برابر پرتغال در یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، خود را برای پایان دیدار فرانسه و مراکش در نیمه‌نهایی جام بیست‌ودوم آماده کرد!

شمار نیروهای امنیتی فرانسه در آستانه دیدار با مراکش دوبرابر شد

به گزارش قدس آنلاین جرالد دارمانیان، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که حدود ۱۰هزار نیروی پلیس در سراسر کشور آماده‌باش خواهند بود که از این تعداد ۵هزار نیرو در حالی پاریس و ۲هزار و ۲۰۰ نفر در پایتخت مستقر هستند. این اقدام در پی حوادث و درگیری‌های هفته گذشته هواداران تیم فوتبال مراکش و پلیس فرانسه پس از پیروزی مراکشی‌ها برابر پرتغال در یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ اتخاذ شده و بر اساس آن، شمار نیروهای امنیتی در آستانه دیدار مراکش برابر فرانسه در نیمه‌نهایی حساس امشب، دوبرابر شده است.

پس از پیروزی مراکش برابر پرتغال در دهم دسامبر(۱۹ آذر)، هواداران مراکش برای جشن گرفتن پیروزی و صعود تاریخی تیم کشورشان به نیمه نهایی جام جهانی، به خیابان‌ها آمده و پس از گذشت زمانی اندک، جشن و پایکوبی به خشونت کشیده شد و پلیس فرانسه با استفاده از گاز اشک‌آور و بمب صوتی، اقدام به متفرق کردن جمعیت کرد.

دیدار تیم‌های فرانسه و مراکش امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه البیت دوحه برگزار می‌شود و برنده این دیدار باید در فینال به مصاف آرژانتین برود.

مراکش مستعمره سابق فرانسه بوده و جمعیت مهاجرین مراکش در فرانسه بسیار زیاد است؛ جمعیتی که عمدتا در حومه پاریس و مناطق نزدیک به سواحل مدیترانه سکونت دارند.

گرچه گفته می‌شود سرشماری قومیتی در فرانسه وجود ندارد اما براساس برآوردها، تعداد مراکشی‌ها و دورگه‌ها(مراکشی-فرانسوی) ساکن فرانسه حدود یک میلیون نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.