معاون دفتر فنی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امسال هم مانند سال‌های قبل فیلتراسیون در نیروگاه توس انجام نمی‌شود، گفت: متولی و دستگاه کنترل کننده این موضوع اداره کل محیط زیست است و باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا حتی الامکان نیروگاه به سیستم فیلتراسیون مجهز شود.

مازوت سوزی در نیروگاه توس؛ همچنان بدون فیلتراسیون!/ استانداری: محیط زیست متولی این موضوع است 

حسین فکور در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان آنلاین، ضمن تایید آغاز مازوت سوزی در نیروگاه توس مشهد اظهار کرد: امسال هم مانند سال‌های قبل فیلتراسیون در نیروگاه توس انجام نمی‌شود.


معاون دفتر فنی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه نیروگاه ملزم به داشتن فیلتراسیون[برای کاهش آلایندگی] است، گفت: البته با توجه به اینکه نیروگاه قدیمی است تجهیز به سیستم فیلتراسیون کار سخت و هزینه بری است؛ برداشتی که مسئولان نیروگاه دارند این است که این کار سخت و پرهزینه و فاقد توجیه اقتصادی است.


وی تصریح کرد: متولی و دستگاه کنترل کننده این موضوع اداره کل محیط زیست است و باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا حتی الامکان نیروگاه به سیستم فیلتراسیون مجهز شود.


فکور افزود: جداسازی گوگرد از مازوت باید در پالایشگاه انجام شود و امکان جداسازی در استان وجود ندارد.


معاون دفتر فنی استانداری خراسان رضوی متذکر شد: با توجه به کمبود گاز در استان و مصوبه ای که از دیسپاچینگ و شورای امنیت ملی اخذ شده، ما در خراسان رضوی تعیین کننده میزان و زمان مصرف نیروگاه توس نیستیم؛ ما اعتراض خودمان را انجام داده‌ایم و درخواست کرده‌ایم با توجه به تاثیرات منفی مازوت در کیفیت هوای شهر مشهد، این میزان کمتر شود ولی اینکه چقدر با توجه به شرایط اختصاص یابد دست ما نیست.


گفتنی است؛ آلودگی هوای مشهد طی روزهای اخیر به طرز عجیبی افزایش یافت به طوری که شاخص در برخی مناطق از شهر به ۱۶۰-۱۷۰ هم رسید، به طوری که کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوای استان که دیروز جمعه تشکیل جلسه داد و پیش بینی کرد با توجه به روند غلظت آلاینده های هوا در چند روز گذشته، عصر امروز در شهر مشهد با افزایش آلاینده ها در سطوح پائینی جو مواجه خواهیم شد.

گفتگو: معصومه مومنیان
انتهای پیام/

برچسب‌ها