به گزارش قدس آنلاین فیلم سینمایی «حارس» به کارگردانی کمال مقدم و تهیه کنندگان عباس صفا علی و مهدی خانجانی با همکاری کنگره ملی بزرگداشت دوازده هزار شهید آذربایجان غربی در ارومیه فیلمبرداری شده است.

«حارس» روایتگر مجاهدت های خالصانه شهدای مدافع حرم و سلامت

کمال مقدم، کارگردان فیلم «حارس» با اشاره به موضوع فیلم در گفت وگو با قدسینما عنوان کرد: «حارس» در واقع دارای دو موضوع می باشد؛ قصه مدافعین حرم و مدافعین سلامت. موضوع از این قرار است که «امیر» به عنوان یک عکاس مستند در تلاش برای برگزاری نمایشگاه عکس از مدافعین حرم است. وی آنقدر درگیر موضوعات تحقیقی می باشد که یک شب خوابی را در ارتباط با مدافعین حرم می بیند که در واقع این صحنه ها قسمت های جنگی فیلم است و روی دیگر قصه اتفاقاتی است که برای همسر «امیر» به نام «زیبا» رخ می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که دغدغه اصلی شما از ساخت فیلم چه بود،گفت: یکی از دغدغه های همیشگیِ من ساخت فیلمِ قصه ی انسان هایی که از جان گذشتگی و برای دفاع از کشورشان همه ی زندگی خود را فدا می کنند، بوده است. در «حارس» این موضوع هم در زندگی مدافعین حرم و هم در زندگی مدافعین سلامت به تصویر کشیده شده است.

مقدم معنی نام فیلم را نگهبان یا مدافع عنوان کرد و در ادامه افزود: در داستان این فیلم، پسر بچه ای به نام «حارس» بازی می کند که مادرش در خط مقدم مدافعین سلامت و پدرش در خط مقدم مدافعین حرم در جنگ سوریه می باشند. این فیلم در حال حاضر در مرحله‌ی تدوین قرار دارد.
«حارس» روایتگر مجاهدت های خالصانه شهدای مدافع حرم و سلامت
وی با اشاره به مکان فیلمبرداری این فیلم گفت: فیلمبرداری در شهر ارومیه به تهیه کنندگی عباس صفا علی و مهدی خانجانی و به همت (سرهنگ پاسدار جلال الدین اعظمی ) دبیر کنگره ملی دوازده هزار شهید استان آذربایجان غربی انجام شده است.

این کارگردان با اشاره به اینکه مهم ترین پیام فیلم به تصویر کشیدن انسان هایی است که جانِ خود را فدای دیگران کرده اند، بیان کرد: من معتقدم رشادت های شهدای مدافع حرم و سلامت، حس امنیت و آرامش را به ما می دهد و به این معناست که هیچکس نمی‌تواند به کشور و مرزهای ما دست درازی کند.

وی در خاتمه ساختار فیلم را اینگونه توضیح داد: ساختار فیلم «حارس» یک روند عاشقانه و در عین حال هیجان انگیز در صحنه های نبرد را نشان می دهد.
«حارس» روایتگر مجاهدت های خالصانه شهدای مدافع حرم و سلامت
خبرنگار: محدثه رضایی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.