نظرسنجی جدید نشان داد که اکثر آمریکایی ها (۸۷ درصد) بسیار یا تا اندازه ای نگران رکود اقتصادی در کشورشان هستند.

اکثر آمریکایی‌ها نگران رکود در کشورشان هستند

به گزارش روز شنبه ایرنا، نتایج نظرسنجی «مورنینگ کانسالت» نشان می دهد که از هر ۱۰ آمریکایی نزدیک به ۹ نفر نگران رکود هستند، به ویژه این که مقام های این کشور نیز هشدار می دهند که هنوز هم امکان رکود وجود دارد.

نظرسنجی مورنینگ کانسالت که به سفارش مرکز سیاسی دو حزبی در آمریکا انجام داده نشان می دهد برخلاف ۸۷ درصدی که می گویند بشدت یا تا حدی نگران رکود هستند، تنها ۱۰ درصد می گویند نگرانی چندانی از بابت رکود ندارند یا اصلا نگران نیستند.

سه درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که درباره رکود اطلاعی ندارند یا نظری نسبت به آن ندارند.

این نتایج همزمان با انتشار نرخ سالانه تورم بین ماه های اکتبر و نوامبر منتشر شده است. در این ماه های سال، تورم از ۷.۷ درصد به ۷.۱ درصد رسیده است. همچنین کمیته بازار آزاد فدرال در آمریکا پیشنهاد افزایش اندکی در نرخ بهره را در اوایل هفته پیش ارائه داد. با این حال، مقام های فدرال اوایل ماه جاری هشدار داده اند که هنوز امکان رکود وجود دارد.

«جَنِت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» گفت: همیشه خطر رکود وجود دارد. اقتصاد همواره در معرض شوک قرار دارد.

وی در عین حال مدعی شد که نظام بانکداری در آمریکا بسیار سالم است.

نظرسنجی مورنینگ کانسالت در بازه زمانی بین ۸ تا ۱۰ دسامبر (۱۹-۱۷ آذر) با نظرسنجی از دو هزار ۶ رای دهنده واجد شرایط و با ضریب خطای مثبت و منفی دو درصد انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.