سرمربی تیم ملی تکواندو ایران با بیان اینکه تیمش نیاز به زمان دارد گفت: ۱۰ تکواندو کار ما باید تغییر وزن بدهند.

چوب جادویی ندارم/ کشتی به گِل نشسته را تحویل گرفتم

به گزارش قدس آنلاین، بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو امروز به همراه هادی ساعی رئیس فدراسیون در نشست خبری حاضر شد و ضمن تشریح عملکرد و برنامه‌های تیم ملی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مقانلو در ابتدا در واکنش به افت و خیز سجاد مردانی یکی از ملی پوشان ایران گفت: من با شناخت شرایط، مسئولیتم را در تیم ملی قبول کردم. وقتی به تیم ملی آمدم روی ورق، ورزشکاری نداشتیم اما با برنامه ریزی از اردیبهشت تا آبان کارمان را پیش بردیم. در سال ۲۰۲۳ در هر وزن دو تا سه ورزشکار داریم که می‌توانند عرض اندام کنند.

وی افزود: با حمایت رئیس فدراسیون و اعضای کادر فنی ریسک کردیم و این ریسک ما هوشمندانه است. بعد از مسابقات جهانی و آسیایی، ۴ قهرمان جوان به ما ملحق شدند. آنها به خودباوری رسیدند و در مسابقات انتخابی حاضر شدند. سرمربی تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: مردانی هم خیلی متحول شده است. او ۶ یا ۷ سال مدال نگرفته بود اما در این بستر دید که باید رقابت کند. نفر دوم وزن مردانی، ابوالفضل عباسی است که قهرمانان نوجوانان آسیا بوده و در مسابقات قهرمانی جهان حریفان بزرگی را شکست داد. جوانهای ما باید در شرایطی باشند که بزرگان را پشت سر بگذارند.

مقانلو افزود: همه دیدند که مردانی در مسابقات انتخابی با ۱۰ پوئن اختلاف می‌باخت اما توانست این امتیازات را جبران کند و در مسابقات جهانی هم خوش درخشید. من خودم در ۱۱ دوره رقابت‌های جهانی بوده‌ام. گاهی اوقات مغز بزرگترین ورزشکاران هم «هنگ» می‌کند. با این حال مردانی جواب اعتماد ما را داد. در این کورس رقابتی نزدیکترین کسی که می‌تواند به المپیک برود مردانی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: وقتی به تیم ملی تکواندو آمدم کشتی به گل نشسته بود که باید آن را آماده یک دریای طوفانی می‌کردم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۰ تکواندوکار داریم که باید تغییر وزن بدهند. نفراتی مثل امیرمحمد بخشی و دانیال بزرگی. این چیزها را باید در ورزش حرفه‌ای لحاظ کرد. ما سالیان سال است که چنین چیزهایی ندیده‌ایم و ورزشکاران ما سوخته‌اند.

وی همچنین از تمایل تکواندوکاران مهاجر به کشورهای دیگر برای بازگشت به ایران خبر داد و گفت: خیلی از قهرمانان خارج از مرز مثل ابوالفضل یعقوبی می‌خواهند برگردند. اگر می‌خواهیم رشد کنیم نیاز به زمان داریم و این‌طور نیست که من چوب جادویی داشته باشم. بازیکن نیاز دارد به خودباوری برسد چون ترس از باخت بدترین سم است.

مقانلو در پایان درباره اینکه آیا نیازی به تغییر کادر فنی خود برای رویدادهای بعدی می بیند؟ گفت: از کادر فنی خودم راضی هستم. وسواسم روی انتخاب کادر فنی زیاد است. این عزیزان همیشه همراه من بوده‌اند و نیازی به تغییر نمیبینم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.