به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،یک شهروند بجنوردی از نامنظم و کند کار کردن اتوبوس های مسیر شرق سپاه گلایه می کند و می گوید: در برخی از ایستگاه ها باید مدت زمان طولانی ( حدود 40 تا 45 دقیقه) با خانواده منتظر اتوبوس بمانیم.
احمدزاده همچنین می افزاید: در این مسیر تعداد ایستگاه های اتوبوس نیز کم است و ما ناچار هستیم به سمت دیگر خیابان عبور کنیم و به علت نبود خط عابر پیاده و شلوغ بودن این مسیر خطرناک است.
شهروند دیگری نیز می گوید: مسیر کشتارگاه و میدان شهید ایستگاه های زیادی برای اتوبوس وجود دارد ولی جایگاهی برای نشستن وجود ندارد و ما باید حدود 15 تا 20 دقیقه ایستاده منتظر بمانیم
علی نیا می گوید: در ساعات 14 تا 16 تعداد اتوبوس ها در شهر کم می شود و آنهایی هم که کار می کنند در ابتدا و انتهای مسیر می ایستند و حرکت نمی کنند و کسانی که در طول مسیر هستند باید مدت زمان طولانی را منتظر بمانند.
شهروند دیگری نیز از برخورد بد رانندگان اتوبوس ها گلایه می کند و می گوید: در برخی از اتوبوس ها شاهد برخورد بد رانندگان با مسافران هستیم و این برخورد شایسته یک راننده اتوبوس وکارکنان شهرداری نیست.
یزدانپناه ادامه می دهد: البته تعدادی از رانندگان اتوبوس ها برخورد خوبی با مسافران دارند که شایسته تقدیر و تشکر هستند.
شهروند دیگری نیز یکی دیگر از مشکلات اتوبوس ها را باز نکردن درب عقب اتوبوسها برای مسافران، عنوان می کند و اظهار می دارد: به علت باز نکردن درب عقب اتوبوس ، ما ناچار هستیم از درب جلو و از بین آقایان عبور کنیم.
شهروند دیگری نیز از نبودن اتوبوس در مسیر کوی امام هادی گلایه می کند و می گوید:این منطقه چند سالی است که جزء محدوده شهر محسوب شده ولی اتوبوسی در این مسیر کار نمی کند.
اما شهروند دیگری از حرکت اتوبوس ها ی شهربازی – فرودگاه ابراز خرسندی می کند و می گوید: دراین مسیر اتوبوس هر 5 تا 10 دقیقه یک بار می آیند اصلا منتظر اتوبوس نمی مانیم.
لطفی شهروند دیگری از نبود اتوبوس در مسیر شهرک امام خمینی گلایه می کند و می گوید: با وجود مسافر زیاد در این مسیر اتوبوسی در این شهرک برای حمل و نقل مسافران وجود ندارد
مدیر عامل اتوبوسرانی بجنورد به خبرنگار قدس آنلاین می گوید: تعداد اتوبوس های شهر بجنورد 60 دستگاه با 80 نفر راننده هستند که از این تعداد 10 دستگاه در بخش خصوصی کار می کنند
ریاحی با بیان اینکه ما باید به نسبت تقاضا اتوبوس وارد کنیم می افزاید: این تعداد اتوبوس جوابگوی شهر نیست و از نیازهای مردم خیلی عقب هستیم و تلاش می کنیم به آن سمت ببریم و در حال حاضر تعداد 25 دستگاه برای کل شهر نیاز داریم.
وی اظهار می دارد: قرار است بیش از 50 اتوبوس دیگر به ناوگان اضافه شود و با وارد کردن این دستگاه ها به ناوگان، اتوبوس ها به بخش خصوصی واگذار می شوند و کسی استخدام نمی شود و امیدواریم با خریداری و وارد کردن اتوبوس جوابگوی شهر باشیم
وی در خصوص کم بودن اتوبوس در ساعات 14 تا 16می گوید: در این ساعات تعداد مسافران در شهر کم بوده و به همین دلیل ما نیز تعداد اتوبوس ها را در زمان غیر پیک کاهش می دهیم به دلیل اینکه اتوبوس ها اگر خالی گردش کنند به ضرر سازمان خواهد بود.
وی ادامه می دهد: اما در زمان پیک به دلیل جمعیت زیاد مسافر در شهر تعداد اتوبوس ها را افزایش می دهیم اما به دلیل وجود ترافیک گاهی تاخیر در حرکت اتوبوس ها وجود دارد.
وی ساعات کار اتوبوس ها را 6 صبح تا 21 عنوان می کند
وی حداکثر انتظار مسافر را برای هر اتوبوس 10 تا 15 دقیقه عنوان می کند.
این مقام مسئول در خصوص نبود اتوبوس در شهرک امام خمینی می گوید: اکنون در حال رایزنی هستیم تا راهی را در این مسیر برای حرکت اتوبوس باز کرده و به این منطقه نیز خدمات رسانی کنیم
ریاحی در خصوص رفتار رانندگان اتوبوس نیز می گوید: برای رانندگان اتوبوس کلاس های آموزشی برگزار شده و رانندگانی که با مسافران رفتار بدی داشته باشند اخراج می شوند.
وی اظهار می دارد: شهروندان در صورت مشاهده برخورد بد رانندگان با مسافر، می توانند روز،ساعت و شماره کد اتوبوس را به شماره 3000765230 پیامک کنند.
وی همچنین در خصوص تعداد اتوبوس ها در مسیر های شهر بجنورد می گوید: در همه مسیر های شهر تعداد اتوبوس از 3 دستگاه تا 5 دستگاه هستند که این تعداد برای این مسیر ها کم است و تنها مسیری که بیشتر از مسیر های دیگر تعداد اتوبوسش بیشتر است مسیر شهربازی- فرودگاه است که 9 دستگاه در این مسیر کار می کنند که هیچ منطقه ای این تعداد اتوبوس ندارد.
وی دلیل باز نکردن درب عقب اتوبوس را نزدن کارت توسط برخی از شهروندان عنوان می کند و می گوید: برخی از شهروندان از زدن کارت اتوبوس طفره می روند اما به رانندگان توصیه کرده ایم که اگر کسی هم کارت نزد تذکر دوستانه بدهند.
وی با بیان اینکه کمترین بلیط در بجنورد گرفته می شود اظهار می دارد:با افزایش 20 درصدی کرایه ها، این سازمان باز هم نسبت به استان های همجوار کرایه ی کمتری می گیرد.
وی هزینه هر اتوبوس در ماه را 3 و نیم میلیون تومان و در آمد هر اتوبوس را 2 و نیم میلیون تومان ذکر می کند و می گوید: این سازمان در هر ماه فقط 30 میلیون تومان گازوئیل برای اتوبوس ها خریداری می شود.
مدیر عامل اتوبوسرانی بجنورد می گوید: قیمت هر اتوبوس300 میلیون تومان است که از این مبلغ 82 و دو نیم درصد دولت و 17 و نیم درصد و شهرداری پرداخت می کند
ریاحی می افزاید: امسال 6 مورد شکستگی شیشه اتوبوس توسط شهروندان داشتیم که 5 میلیون تومان خسارت زدند.
وی در خصوص جایگاه های نشستن برای مسافر را می گوید : در حال حاضر 40 جایگاه نشستن برای مسافر در شهر وجود دارد که حدود 40 جایگاه دیگر نیز نیاز داریم
شهردار بجنورد نیز در خصوص خدمات سازمان اتوبوسرانی به شهروندان برای مسافرت های درون شهری می گوید: در دو سال اخیر یارانه ای بابت خرید اتوبوس به شهرداری بجنورد تعلق نگرفته و شهرداری ناگزیر از نوسازی پنج دستگاه اتوبوس فرسوده خود برای ارائه خدمات به شهروندان شده است.
کیوان دژهوت می افزاید: افزون بر این، نوسازی 10 دستگاه اتوبوس فرسوده دیگر نیز از سوی شهرداری بجنورد در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین از خرید 57 دستگاه اتوبوس مازاد بر نیاز شهرداری قم برای پیوستن به ناوگان اتوبوس رانی بجنورد خبر می دهد.
شهردار بجنورد به واگذاری 10 دستگاه اتوبوس به دانشگاه های این شهر خبر می دهد و می گوید: دانشگاه ها با وجود تحویل گرفتن این اتوبوس ها از شهرداری، از آن برای جابه جایی دانشجویان استفاده نمی کنند.
وی اظهار می دارد: در صورتی که دانشگاه ها تا پایان آبان امسال، از اتوبوس های مزبور در امر جابه جایی دانشجویان استفاده نکنند، شهرداری اقدام به بازپس گیری آن خواهد کرد.
انتهای خبر/.
۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۸۳۵۷۷
قدس آنلاین: محمدزاده ثانی- با توجه به رشد روزافزون جمعیت، سیستم حمل و نقل شهری بیشترین کارایی و اثربخشی را در حمل و نقل همگانی دارد. سیستم حمل و نقل شهری مجموعه منظمی از زیر ساختارهای به هم پیوسته که به منظور جابجایی مسافر، جلب رضایت و خشنود سازی مسافر می پردازد.
زمان مطالعه: ۱ دقیقه




نظر شما