پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام درآستانه سالروز شهادت غریبانه بزرگ بانوی اسلام، یاس بی نشان حضرت فاطمه زهرا(س) توسط مردم انقلابی گناباد تشییع شد.

گناباد با تشییع پیکر یک شهید گمنام عطرآگین شد

به گزارش قدس خراسان، مردم ولایت مدار و شهیدپرور گناباد که خود برای دفاع از جان و خاک میهن شهدایی تقدیم انقلاب کرده اند، بعد از شرکت در نماز جمعه این شهرستان از هر قشری آمده بودند تا ادای دین کنند و در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (ع) از این لاله فاطمی استقبال کنند.

تشییع پیکر مطهر شهدا موجب بیداری امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نسب امام جمعه گناباد در این مراسم گفت : هر زمانی که پیکر پاک یک شهید تشییع می شود موجب بیداری مردم می شود.

وی افزود: در دفاع مقدس هربار شهیدی تشییع می شد روح آن شهید باعث اعزام دهها جوان انقلابی به جبهه میشد که از خاک میهن دفاع کنند و از خون این شهید لاله های دیگری دمیده می شدند.

امام جمعه گناباد با اشاره الگوپذیری زندگی شهدا برای جوانان گفت : شهیدان ما در جوانی همه آنچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و آن را فدا کردند و جوانان ما باید راه این شهیدان را ادامه دهند و در عرصه علم و تقوا گام محکم و استوار بردارند.

شهید گمنام نشان داد حتی برخاک هم بیفتی می توانی باعث قیام عده ای شوی

نصیری فرماندار گناباد در آیین تشییع پیکر شهید گمنام گفت : شهید روزی که در این شهرها زندگی می‌کرد و در همین مدارس و مساجد و حسینیه ها کنار مردم بود نقش خود را بخوبی ایفا کرد و روزی هم که جمهوری اسلامی ایران به ایثار و شهادت نیاز داشت در صحنه ها حضور پیداکرد.

وی گفت : شهید گمنام نشان داد که حتی برخاک هم بیفتی میتوانی باعث قیام عده ای شوی و امروز در شهرستان گناباد و در همه ایران شاهدیم که شهدای گمنام دوباره مردم و جوانان مارا احیا می‌کنند و به میدان می آوردند.

نصیری تصریح کرد : درسی که از زندگی شهدا میگیریم درس استقامت و ایستادگی دربرابر ظلم و جور دشمنان است که مردم و مسوولین باید این درس بزرگ را از زندگی شهدا سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

اسماعیل زاده برادر یکی از شهدای سرفراز گناباد در مراسم تشییع پیکر لاله خوشنام فاطمی گفت: شهدای گمنام به واسطه اینکه در مسیر الهی با خدا معامله کردند و هرچه داشتند در راه خدا فدا کردند به خدانزدیک تر هستند و وقتی در مراسم تشییع پیکر پاک این شهیدان شرکت می‌کنیم به خدا نزدیک تر می‌شویم و این خود نوعی عبادت و تجدید پیمان به ادامه راه این مسیر الهی محسوب می‌شود.

وی درباره حضور باشکوه مردم گناباد در مراسم تشییع پیکر این آلاله فاطمی خاطر نشان کرد : شهیدی که اکنون در گناباد تشییع می‌شود در عملیات رمضان به شهادت رسیده و با گذشت چهل سال از آن مردم از هر قشری به استقبال این شهید آمدند که این خود پیام این را دارد که فرهنگ شهادت طلبی پس از گذشت سالها همچون روحی زنده در کالبد پیر و جوان دمیده شده است و بقای کشور و اسلام به همین فرهنگ شهادت طلبی است.

شهدا نماد اتحاد و هم گرایی دینی و ملی جامعه هستند

نعمتیان یکی از جوانان انقلابی گنابادی در این مراسم نیز گفت : حضور شهدا در بین اقشار مختلف مردم باعث هم گرایی بیشتر دینی و ملی جامعه می‌شود.

وی افزود : شهدا برای دفاع از دین و میهن به شهادت رسیدند و مردم ایران اسلامی قهرمانان ملی و دینی خود را هیچوقت فراموش نمی‌کنند و حول محور این قهرمانان اتحاد و همدلی آنها بیشتر می شود.

پیکر مطهر این شهید گمنام بعد از تشییع در مراسم ویژه ایام فاطمیه در نقاط مختلف گناباد به مشهد مقدس منتقل می شود و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این شهرستان تشییع و تدفین می شود.

در سال‌های گذشته ۱۶ شهید گمنام در پنج نقطه از شهرهای گناباد، بیدخت، کاخک و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان تشییع و تدفین شده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.