معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دیدار با نخست‌وزیر مالی بر عزم دولت ایران برای توسعه و تقویت مناسبات با کشورهای آفریقایی و کشور مالی تأکید کرد.

عزم دولت ایران برای تقویت مناسبات با کشورهای آفریقایی و کشور مالی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه سفرش به قاره آفریقا با «شوگل مایکا» نخست وزیر مالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، در خصوص همکاری در عرصه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، تجاری و بهداشتی گفت‌وگو شد.

صفری در این دیدار ضمن تشریح ظرفیت‌های ایران در ابعاد مختلف، بر عزم دولت برای توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی و کشور مسلمان و دوست مالی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه در سفر آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به مالی، کمیسیون مشترک اقتصادی با موفقیت برگزار شد که به خوبی نقشه راه گسترش مناسبات فیمابین را ترسیم کرده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیات و دستاوردهای خود در عرصه‌های مختلف را برای توسعه هر چه بیشتر کشور مالی به اشتراک بگذارد.

صفری افزود: علیرغم حدود ۴ دهه انواع فشارهای آمریکا و غرب، جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحریم‌های ظالمانه، امروزه با همت مردم شریف ایران، جمهوری اسلامی ایران از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است.

نخست وزیر مالی نیز در این دیدار ضمن تحسین دستاوردهای کشورمان در حوزه‌های مختلف گفت: خوشبختانه کمیسیون مشترک، وظایف و تکالیف وزارتخانه‌های مختلف را تعیین کرده و مسیر همکاری با کشور برادر و مسلمان ایران مشخص شده است.

وی گفت: سفر متقابل مقامات مختلف طی یک سال اخیر نشانگر عزم جدی دو کشور برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف است و امیدواریم فرصت بیشتری برای تبادل نظر و بهره گیری از توان و تجربیات جمهوری اسلامی ایران فراهم شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.