استاندار خراسان رضوی گفت: شرایط سهل‌تر برای استفاده جامعه جانبازان و معلولان از امکانات و ظرفیت‌های ورزشی در استان باید فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی: فراهم‌کردن امکانات ورزشی برای جانبازان و معلولان ضروری است

به گزارش قدس خراسان، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری عصر شنبه در نشست با اعضای هیات رییسه ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان رضوی اظهار کرد: موضوع ورزش برای جامعه جانبازان و معلولان از نظر جسمی و روحی تاثیرگذاری چند برابر نسبت به سایر قشرها دارد و به همین دلیل باید به عنوان یک ضرورت به آن نگریسته شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تا جایی که امکان دارد باید برای بالا بردن ظرفیت‌های موجود، بهره‌ وری را در همه امور افزایش دهیم تا همه افراد امکان ورزش کردن را داشته باشند.

وی گفت: موضوع ورزش برای جامعه جانبازان و معلولان از نظر جسمی و روحی تاثیرگذاری چند برابر نسبت به سایر قشرها دارد و به همین دلیل باید به عنوان یک ضرورت به آن نگریسته شود.

نظری با اشاره به علاقه مندی بیشتر جوانان به ورزش ادامه داد: ورزش می تواند به عنوان یک زمینه و بستر مناسب در ارتباط با جوانان مفاهیم انسان سازی را هم مورد توجه قرار دهد و نباید از آن غفلت کرد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه دارایی های این استان مشخص است و باید در جای مناسب خود به کار گرفته شود، افزود: تاکید ما بر این است که طرح های نیمه تمام استان مبتنی بر دارایی موجود باید به سرانجام برسد.

وی گفت: هر اقدامی که بخواهد صورت پذیرد باید با نگاه درون زا شکل گیرد تا امکان استفاده از توان مردمی و بخش خصوصی برای به سرانجام رساندن آن طرح ها، فراهم شود.

دعوت ۳۵ نفر از جانبازان و معلولان به اردوی تیم ملی

مصطفی صفایی، رییس هیأت ورزشهای جانبازان و معلولین خراسان رضوی نیز گفت: در سال جاری ۳۵ نفر از جانبازان و معلولان استان شامل ۱۷ زن و ۱۸ مرد به اردوهای تیم ملی کشورمان دعوت شده اند.

رییس هیأت ورزشهای جانبازان و معلولین خراسان رضوی افزود: جانبازان و معلولان استان در کلاس‌های مختلف ورزشی و بر اساس دسته بندی بر اساس ضایعات جسمی، حرکتی و ذهنی در ۱۴ رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: خانواده های این افراد برای حمایت از جانبازان و معلولان هزینه های بسیاری را متحمل می‌شوند که باید حمایت از این خانواده ها مورد توجه قرار گیرد.

صفایی بیان کرد: به عنوان نمونه با توجه به وضعیت جسمانی این افراد، امکان حضور در مسابقات استانی و کشوری فقط با حمل و نقل هوایی میسر است که موجب پرداخت هزینه بالایی، برای شرکت در مسابقات می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.