یک گروه از هکرهای روسی اطلاعات شخصی افسران نیروهای سایبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را افشا کردند.

هک اطلاعات افسران ناتو در اوکراین

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزار اسپوتنیک، گروه هکرهای شیطانی روسی (RaHDit) سومین فهرست متشکل از بیش از ۱۰۰ نفر را ارائه کرد که شامل پرسنل نظامی ناتو و افراد ارائه دهنده خدمات و مشاوره به مراکز سایبری در بالتیک و اوکراین می شود.

این خبرگزاری با اعلام این که فرد اعلام کننده این خبر به شرط ناشناس ماندن این خبر را اعلام کرده است به نقل از وی افزود، این مراکز ناتو هستند که حملات سایبری را انجام می دهند و ماموران امنیتی عادی اوکراین و فعالان مردمی تنها نقش یک پوشش را ایفا می کنند.

بر پایه این گزارش ، فهرست افسران در حال جنگ علیه روسیه که داده های آنها فاش شده در پورتال پروژه نمسیس در بخش "همدستان و مزدوران خارجی" - "نیروهای سایبری ناتو" منتشر شده است.

پیشتر نیز هکرهای روسی اطلاعات "ارتش سایبری" اوکراین را شامل بیش از ۷۰۰ سرباز و افسر این کشور منتشر کرده بودند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.