مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را با ۸۷ رای موافق به سود فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی صادر کرد.

بار دیگر مجمع عمومی سازمان ملل به نفع فلسطین رای داد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، مجمع عمومی سازمان ملل امروز (شنبه) با اکثریت آرا درخواست فلسطین برای صدور استفساریه حقوقی از سوی دیوان دادگستری بین المللی درخصوص ماهیت اشغالگری اسرائیل را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش،۸۷ کشور به این قطعنامه رای موافق، ۲۶ کشور رای مخالف و ۵۳ کشور رای ممتنع دادند.

«ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل ضمن تقدیر از کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند، تاکید کرد که این سازمان از طریق این رای گیری، از دیوان دادگستری بین المللی درخواست کرد که استفساریه ای حقوقی درباره نقض حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و همچنین اشغالگری و شهرک سازی و الحاق اراضی فلسطینی ها به سایر اراضی اشغالی صادر کند.

این اقدام فقط یک روز پس از تشکیل کایه جدید رژیم صهیونیستی صادر شد که گسترش شهرک سازی را یکی از اولویت های خود اعلام کرده است.

پیش از این نیز «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با اکثریت آرا به قطعنامه حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین رای داد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با استقبال از این قطعنامه، از کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند، تشکر کرد.

به گفته المالکی، این رأی موافق اکثریت، پاسخی طبیعی و قاطع به تلاش‌ها برای زیرسوال بردن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و مخالفت علنی با موارد نقض حقوق فلسطینیان توسط اسراییل و جنایات این رژیم است.

المالکی همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل خواست به تعهد و مسئولیت خود برای حفظ حقوق مسلم مردم فلسطین عمل کرده و برای متوقف کردن رژیم اشغالگر قدس، اقدامات عملی انجام دهند.

مجمع عمومی سازمان ملل اخیرا نیز با اکثریت آرا به پنج قطعنامه به نفع مردم فلسطین بویژه موضوع آوارگان فلسطینی، رای موافق داد.

این تصمیمات هر ساله توسط مجمع عمومی متشکل از ۱۹۳ عضو صادر می شود و الزام آور نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.