فرماندار مشهد گفت: طبق برنامه سه ساله رفع مشکلات کشف رود، قرار است تا پایان سال تصفیه‌خانه مربوط به چرمشهر راه‌اندازی شود و فاضلاب این بخش به کشف رود نخواهد ریخت و این خودش کمک به شهرک چرمشهر است که بخشی از مصرف آب این واحدها مدیریت می‌شود.

سال آینده کشف‌رود پذیرای فاضلاب چرمشهر نیست/ کشف‌رود در 1403 خالی از فاضلاب!

محسن داوری در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: کشف رود سال‌ها است که موضوع شهر مشهد شده و این مشکل باید برطرف شود. با این مسئله به صورت احساسی نمی‌شود برخورد کرد و این یک واقعیت در شهر مشهد است که از قدیم وجود دارد.

فرماندار مشهد بر حل مشکل فاضلاب شهر مشهد از طریق تصفیه‌خانه‌های فعال تاکید کرد و گفت: اگر در کشف رود، مشکل ورود فاضلاب را حل کنیم خود به خود موضوعیت کشف رود حل می‌شود. بخشی از کسانی که در این منطقه کشت می‌کنند کشاورزان منطقه هستند که با آب کشف رود فعالیت کشاورزی انجام می‌دهند.


وی یادآور شد: در حال حاضر در کشف رود به جای آب، فاضلاب جاری است که به صورت غیرقانونی از آن استفاده می‌شود. فاضلاب در کشف رود به هر دلیلی رها شده و ما نتوانستیم فاضلاب را از سطح شهر جمع‌آوری کنیم.


معاون استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: قراردادی با شهرداری بوده که با تغییر مدیران دچار تاخیر شده است که دوباره آن را احیا کردیم. تصمیم داریم تا پایان سال ۱۴۰۳ با بالا بردن ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها کل فاضلاب شهر مشهد را به تصفیه‌خانه‌ها هدایت کنیم.


داوری از برنامه سه ساله برای رفع مشکلات کشف رود خبر داد و متذکر شد: طبق این برنامه قرار است تا پایان سال تصفیه‌خانه مربوط به چرمشهر راه‌اندازی شود و فاضلاب این بخش به کشف رود نخواهد ریخت و این خودش کمک به شهرک چرمشهر است که بخشی از مصرف آب این واحدها مدیریت می‌شود.


وی افزود: بخش دیگری از برنامه راه‌اندازی تصفیه خانه سپتاژ است که توسط شهرداری کارهای آن در حال پیگیری است و امیدواریم فاز اول تصفیه خانه سپتاژ در اواخر امسال و فاز دوم آن در اواسط سال آینده به نتیجه برسد و بخشی از مشکل فاضلاب مشهد در سپتاژ حل شود.


فرماندار مشهد عنوان کرد: بخش دیگری از مشکل فاضلاب کشف رود با تصفیه خانه در حال ساخت طبرسی حل خواهد شد. این تصفیه خانه توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و از پیشرفت خوبی برخوردار است و طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

داوری تاکید کرد: با پیشبرد برنامه‌های سه ساله، کل فاضلاب شهر مشهد جمع‌آوری و تصفیه خواهد ‌شد و در این شرایط کشف رود دیگر زمینه‌ای برای ورود فاضلاب نخواهد داشت.


وی افزود: هر ماه جلساتی در حوزه سلامت کشف رود برگزار می‌شود که در این جلسات موضوعات را رصد و گزارشگری می‌کنیم که در هر بخش چقدر پیشرفت داریم و از زمان آغاز این فرآیند نتایج خوبی حاصل شده است. در این جلسات بخش‌های مختلف کشف رود را رصد و گزارشگری می‌کنیم تا ببینیم چقدر پیشرفت داشته‌ایم. موضوعیت کشف رود تا سال ١۴٠٣ با توجه به انجام پروژه‌ها حل خواهد شد و کشف رود با توجه به اینکه یک رود فصلی است خالی از فاضلاب می‌شود که برای کشاورزی در این منطقه باید تدبیر شود.

گفت‌وگو: طاهره فجرداودلی
انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.