دومین مقام قدرتمند نظامی کره شمالی پس از کیم‌ جونگ اون، رهبر این کشور، اخراج شد!

اخراج مرد شماره ۲ ارتش کره شمالی؛ «کیم» دست راست خود را قطع کرد!

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که بالاترین مقام نظامی این کشور محسوب می‌شود، پاک جونگ چون، دومین مقام قدرتمند ارتشی پس از خودش (کیم) را اخراج کرد؛ کسی که از او به عنوان مرد شماره ۲ ارتش پیونگ‌یانگ نام برده می‌شد.

پاک نایب رئیس کمیسیون مرکزی ارتش حزب کارگر حاکم بر کره شمالی بود و دبیر کمیته مرکزی این حزب نیز محسوب می‌شد و حالا ری‌یونگ گیل جانشین وی شده است.

پیونگ‌یانگ برای این اقدام هیچ دلیل و توضیحی نداده است. کره شمالی دائما در پست‌های عالیرتبه دست به تغییر می‌زند و گردهمایی‌های پایان سال حزب حاکم نیز معمولا به منظور اعلام متصدی‌های جدید و تصمیمات سیاستی محوری استفاده می‌شود.

تلویزیون دولتی کره شمالی تا پیش از این پاک را نشسته روی صندلی ردیف جلو سکوی سخنرانی کمیته مرکزی حزب حاکم نشان می‌داد اما در تازه‌ترین تصویر تلویزیونی، صندلی او خالی است.

پاک همچنین در تصاویر حضور کیم در «کاخ خورشید کومسوسان» در روز سال نو که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرده نیز حضور ندارد.

کمیسیون مرکزی ارتش حزب کارگر که ریاست آن را کیم جونگ اون برعهده دارد، قدرتمندترین نهاد تصمیم‌گیری ارتش کره شمالی محسوب می‌شود حتی بالاتر از وزارت دفاع!

اخراج و جایگزینی پاک پس از آن رخ داد که کیم دیروز(یکشنبه) با هدف مقابله با آمریکا و کره جنوبی، خواستار تولید موشک‌های قاره‌پیمای جدید و گسترش زرادخانه هسته‌ای پیونگ‌یانگ شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.