استاندار خراسان رضوی در مراسم قرعه کشی ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه از اراضی شهر جدید گلبهار گفت: فاصله مشهد_بینالود در قالب پروژه بزرگ حرم تا حرم به ۳۲  کیلومتر به صورت خالص کاهش خواهد یافت. 

فاصله مشهد بینالود به نصف کاهش می‌یابد/ قرعه کشی ۲۵۰۰ قطعه اراضی بینالود در طرح نهضت ملی مسکن 

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در مراسم قرعه کشی ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه از اراضی شهر جدید گلبهار اظهار کرد: فاصله مشهد_بینالود در قالب پروژه بزرگ حرم تا حرم به ۳۲ کیلومتر به صورت خالص کاهش خواهد یافت.


استاندار خراسان رضوی ادامه داد: قطعه مشهد بینالود در بزرگراه حرم تا حرم یکی از اولویت های مهم دولت در این پروژه بوده که امیدواریم تا زمان پایان ساخت این واحدهای مسکونی، جاده کوتاه شده مسافت مشهد تا شهر جدید بینالود نیز تکمیل و به بهره برداری برسد.


وی عنوان کرد: سیاست ما این است زمین در اختیار افراد قرار بگیرد و با تلاش و سلیقه خودشان صاحب مسکن شوند، با این باور، تاکید داشتیم زمین فراهم و مسکن با کیفیت ساخته شود.

نظری گفت: این انتظار و تاکید ما است که پس از دریافت زمین اقدام به ساخت کنید، اگر افرادی هم نمی‌توانند خودشان بسازند به پیمانکار مورد اعتماد داده و مسکن ساخته خواهد شد.

۴۰۰ هزار واحد مسکن سهم خراسان رضوی از طرح ملی مسکن


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تلاش زیادی کردیم تا در مشهد هم طرح ملی مسکن آغاز شود و قرار بود این برنامه ۳ ماه قبل برگزار شود. امیدوارم امروز برای مسکن مشهد و استان خراسان رضوی خوش یومن باشد.

جواد خدایی افزود: ۴۰۰ هزار واحد سهم استان خراسان رضوی از طرح ملی مسکن است که به گونه‌های مختلف مانند ویلایی، آپارتمان و خودمالک ساخته خواهد شد.


وی متذکر شد: تا امروز معادل ۶۲ هزار واحد وارد مرحله اجرایی شده و برنامه ما این است تا پایان سال به ۲۰۰ هزار واحد برسانیم.


فرماندار مشهد هم در این مراسم گفت: یکی از مشکلات و معضلات جدی این روزهای کشور مسکن به ویژه در اقشار آسیب پذیر بوده که در طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی ما قریب به ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام در این حوزه داشتیم. از این تعداد بخشی حائز صلاحیت دریافت این مسکن ملی شده اند که امروز ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه از اراضی شهر جدید بینالود تعیین تکلیف خواهد شد.

محسن داوری با بیان اینکه واگذاری ۸۰۰ قطعه زمین به مردم به صورت قطعی انجام و مابقی به تدریج به متقاضیان بعدی تحویل میشود، افزود: هم اکنون میزان اراضی در نظر گرفته شده برای مردم عزیز خراسان رضوی بیش از متقاضیان دارای صلاحیت واگذاری بوده و هیچ نگرانی برای تامین زمین مورد نیاز نداریم. تهیه زمین یکی از اقدامات سختی بود که صورت گرفت و در جای جای استان‌ها زمین‌ها شناسایی و واگذار شد.


فرماندار مشهد تاکید کرد: در استان خراسان رضوی ۱۹۹ هزار و ۵۴۷ نفر برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که مستقلا در شهر مشهد ۳۹ هزار و ۵۴۵ نفر ثبت نام کرده که به هر میزان واجد شرایط باشد تامین زمین را انجام خواهیم داد.


طبق گفته وی تعداد حائز صلاحیت در شهر مشهد تا کنون ۳ هزار و ۳۲۰ نفر بوده اند بخشی از آنها حائز صلاحیت شدند و برخی دیگر در دست بررسی است.


داوری افزود: ۱۴۰ هزار و ۲۵۴ نفر برای شهر گلبهار ثبت نام کرده که حدود ۳۹ هزار نفر صلاحیت داشته و از ۹ هزار و ۳۳۹ نفر در شهر بینالود ۸۳۱ نفر و از ۹ هزار و ۷۲ نفر در شهر رضویه ، هزار و ۴۹۵ نفر و از ۷۴۴ نفر ۲۵۰ نفر در شهرستان ملک‌آباد امکان دریافت مسکن ملی را دارند.


فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی در منطقه مهرگان در حال احداث است و تعدادی از آنها در مرحله سفت‌کاری قرار دارد.


وی تصریح کرد: آورده شهروندان برای تحویل زمین در این طرح ۴۰ میلیون تومان بوده در حالی که بخشی از این افراد حتی هنوز واریزی نداشته اما ما زمین ها را به آنان تحویل می‌دهیم تا زودتر خانه دار شوند و بخشی از ساخت و ساز آنها نیز به وسیله تسهیلات دولتی انجام میشود.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.