سرپرست تیم درمان ارس پلنگ بیمار باغ وحش مشهد را حمله ویروسی به سلولهای مغزی و عفونت ایجاد شده دانست و گفت: عامل اصلی بیحالی ارس، تنها پلنگ باغ وحش مشهد در کنار بیماری عصبی قدیمی این گونه ارزشمند است. 

مغز ارس دچار عفونت ویروسی شده است

به گزارش قدس خراسان، دکتر جواد خوش نگاه امروز در گفتگو با خبرنگاران در باغ وحش مشهد اظهار کرد: مغز ارس دچار عفونت ارس دچار حمله عفونت ویروسی شده اما منشأ عفونت مشخص نیست.


دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه سیستم ایمنی بدن ارس ضعیف است، متذکر شد: اوضاع ارس با مراقبت‌های تیم پزشکی تحت کنترل است.


وی افزود: ارس در بهترین حالت در طبیعت بین ۱۲ تا ۱۵ سال عمر می‌کند، او الان حدود ۱۱ سال سن دارد.


دکتر خوش نگاه بیماری ارس را مزمن و پیش رونده توصیف کرد و بیان کرد: دوره درمان ۲۸ روز است که از چهارشنبه پیش شروع شده است، طی یک دوره یک تا ۶ ماهه دوباره پس از مصرف داروهای آنتی بیوتیک و تداوم داروهای قبلی با انجام آزمایشات روند بیماری را کنترل می کنیم.

سرپرست تیم درمان ارس پلنگ بیمار باغ وحش مشهد با اشاره به اینکه ارس هم‌اکنون در آغاز سن پیری است و انتظارات از شرایط این حیوان ارزشمند باید منطقی باشد، عنوان کرد: در ببرهای بنگال و شیرهای آفریقایی طی سالهای اخیر شیوع بیماری مشابه بیماری ارس مشاهده شده است که خوشبختانه به دلیل تشخیص صحیح بیماری عصبی این پلنگ در سال ۹۷ و تجویز درست دارو و همچنین شرایط خوب نگهداری و محیط، شاهد ادامه حیات ارس هستیم، موضوعی که خیلی مورد انتظار نبود.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.