نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش با اشاره به شکست های اخیر آمریکا در ونزوئلا تاکید کرد که تلاش دیگری از آمریکا برای مداخله در امور داخلی و حق حاکمیت کشوری مستقل، این بار در ونزوئلا با شکست به پایان رسید.

مداخله آمریکا در امور کشورها این بار در ونزوئلا شکست خورد

به گزارش قدس آنلاین، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر به شکست اخیر آمریکا در ونزوئلا اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «تلاش دیگری از آمریکا برای مداخله در زندگی سیاسی داخلی کشوری مستقل و دارای حق حاکمیت (در این مورد، ونزوئلا) با شکست به پایان رسید. آیا واشنگتن درس می گیرد؟ تردید آمیز است».

هفته گذشته، مخالفان ونزوئلا به انحلال دولت خودخوانده موقت خود رأی دادند تا رهبری «خوان گوایدو»، مخالف غربگرای «نیکلاس مادورو» نیز به پایان برسد.

این دومین و آخرین رأی‌گیری در سال جاری برای مشخص کردن سرنوشت دولت موقتی بود که نفوذش را در سال‌های اخیر در نتیجه باقی ماندن مادورو در قدرت، ناتوانی گوایدو در کسب حمایت عمومی و متلاشی شدن مخالفان از دست داده بود.

گوایدو ۳۹ ساله در سال ۲۰۱۹ ریاست مجمع ملی ونزوئلا را در دست گرفت. او در همان سال بعد از شروع مجدد ریاست‌جمهوری نیکلاس مادورو خود را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد. آمریکا از وی حمایت و اعلام کردند او را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

گوایدو روز پنجشنبه در توییتی به مجمع ملی پیشنهاد داده بود که به جای منحل کردن این تشکل، رئیس جدیدی برای آن و دولت موقت انتخاب کنند.

با این حال سه حزب سیاسی دیگر توانستند اکثریت آرای لازم برای به کرسی نشاندن تصمیم خودشان و حذف دولت مخالف را به دست بیاورند.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.