نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود به مسائلی چون، توهین نشریه فرانسوی، اظهارات برخی مقامات عربی درباره عنوان خلیج‌فارس، انتخابات مجلس، امپراطوری رسانه غرب و... اشاره کردند.

نطق‌ میان‌دستور وکلای ملت/ نمایندگان مجلس اظهارات اخیر مقتدی‌صدر را محکوم کردند

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه ۱۸ دی در نطق میان دستور خود به مسائلی چون، توهین نشریه فرانسوی، اظهارات برخی مقامات عربی درباره عنوان خلیج فارس، انتخابات مجلس، امپراطوری رسانه غرب و... اشاره کردند.

* مقتدی‌صدر و نخست وزیر عراق از مردم ایران عذرخواهی کنند

ولی‌الله بیاتی نماینده مردم تفرش در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در روزهای اخیر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در عراق و نخست وزیر این کشور در اقدامی عجیب در آستانه آغاز رقابت فوتبال منطقه ای از عبارت خلیج عربی استفاده کردند، خلیج فارس در طول تاریخ همواره به عنوان خلیج فارس بوده است و خواهد بود و همچنین ارتباط مردم ایران و عراق ریشه در تاریخ دارد و حتماً مردم عراق از این اظهارات راضی نیستند.

وی افزود: توصیه می‌کنم آقای صدر و نخست وزیر عراق دوران دفاع مقدس را مرور کنند. وقتی صدام جنایتکار به ایران حمله و بخشی از خاک ایران را اشغال کرد، جوانان ما با حضور در جبهه‌های نبرد اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران در تصرف دشمن بماند.

نماینده مردم تفرش در مجلس گفت: توصیه می کنم مقتدی صدر و نخست وزیر عراق برای رضایتمندی مردم عراق و ایران که ید واحد هستند، عذرخواهی کنند و باعث اختلاف نباشند ؛ما اینگونه اظهارات را که مغایر با منافع دو ملت هست را محکوم می‌کنیم.

* افزایش قیمت‌ها به دلیل چاپ پول بدون پشتوانه در دولت قبل است

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس اظهار کرد: این روزها مردم شاهد افزایش کالاهای مختلف هستند که بخشی از آن بخاطر چاپ پول بدون پشتوانه توسط دولت قبل است.

وی افزود: بورس باید محلی امن برای سرمایه گذاری شود اما تبدیل به دزد خانه شده که نمونه آن قیمت گذاری خودرو و فولاد است.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: مسئله کمبود گاز در کشور یکی دیگر از مسائلی است که مورد بحث در جامعه است. باید از دولت قبل سوال کرد که چه میزان سرمایه گذاری در این بخش کرده اند.

امیرآبادی فراهانی در ادامه بیان داشت: درباره کمبود دارو به وزیر بهداشت تذکر می دهم تا برای رفع دغدغه مردم اقدام جدی کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.